Inlägg från: Lara Croft |Visa alla inlägg
  • Lara Croft

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Hej!

Vi har så smått börjat med NCSS och först koncentrerat oss på att få rutinerna i ordning.

Alma, är 9 månader.

Det som inte funkar bra ännu är att hon sover för lite på dagarna, vanligen 2 gånger 40 min bara. Är det någon som har lyckats förlänga dagssömnstunderna så är vi tacksamma för tips. Hon vaknar ett antal gånger under natten, ibland vill hon amma, ibland vara i famnen och ibland bara klappas om lite.

Hon vill inte sova i samma säng utan vill tillbaka till sin säng när hon har ammats eller gosat lite. Jag är lite kluven till om jag tycker att det är bra eller dåligt egentligen... jag tycker att det är så mysigt att ha henne hos mig.

Det som funkar bra för oss hitills är: Hon vaknar ungefär samma tid varje morgon, ca 7.30, vill sova igen runt 10 och sedan vid 15 tiden. Vi startar hennes läggningsrutin runt 18 och hon sover oftast kl 19. Det är lätt att få henne att somna på kvällen.

Det som känns lite jobbigt är att vi har ändrat massa saker i våra rutiner och visst funkar det bra men Alma vaknar ändå fler gånger per natt.

• Lara Croft

Nu sover Alma (i mörkt rum) sen 1 timme och en kvart! Hoppas det inte är en tillfällighet.

• Lara Croft

Jessi74, jag har det som du, somnar som en stock när lillan snuttar.

När jag lyckas hålla mig vaken går det alldeles utmärkt att lägga tillbaka Alma i sin egen säng, jag märker dock inte att hon vaknar mindre ofta för det. Jag antar att vi får hålla på lite längre innan vi får resultat. Jag tycker att det är svårt att peta av henne innan hon är klar, när jag lyckas vänder hon sig ofta på sidan och verkar redan ha somnat, är det någon som känner igen sig? Ska jag vara lite mer enträgen när jag försöker avbryta henne?

Är det någon som lyckas logga på natten? Vi glömmer det hela tiden.

• Lara Croft

Doktorinnan, ja det är just det, det ser ut som om jag har ritat ett fågelbo på morgonen

Inatt lovar jag att peta av skruttan varje gång samt att rita fågelbo, f'låt logga som jag ska. Håll tummarna är ni söta!

• Lara Croft

Hej! Lillan är jätteförkyld så det är si och så med nattfriden just nu även om vi kämpar på med rutinerna. Igår sov hon riktigt, riktigt bra på dagen och i natt var det lite bättre trots hosta och snor i massor. Hon verkar helt tillfreds med att komma till mig och amma och sen tillbaka till sin egen säng. Enda problemet nu är att det blir för många nattamningar. Vi kämpar på med GRP och hoppas på resultat snart.

• Lara Croft

Två amningar bara i natt, annars sov hon sött mellan 19 och 07.30. Nu sover hon sin förmiddagslur, det börjar faktiskt bli mycket bättre!

• Lara Croft

Alma har haft en rejäl förkylning med över 40 graders feber och massa snor så vi har haft mer än en vecka med rysliga nätter. Nu är hon frisk igen så nu börjar vi om med nya tag.

• Lara Croft

Nu har vi kommit in i gamla rutiner igen efter förkylningen. I förrgår vaknade hon varje timme, i gårnatt 5 gånger mellan 19 och 08 och i natt 3 gånger, hon ammas till sömns igen. Det verkar som om Alma hittar tillbaka snabbare än vad det tog att etablera NCSS första gången vilket känns himlar skönt, jag var lite nervös att vi skulle få börja om från början.

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution