Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Hej!
Vi har så smått börjat med NCSS och först koncentrerat oss på att få rutinerna i ordning.
Alma, är 9 månader.
Det som inte funkar bra ännu är att hon sover för lite på dagarna, vanligen 2 gånger 40 min bara. Är det någon som har lyckats förlänga dagssömnstunderna så är vi tacksamma för tips. Hon vaknar ett antal gånger under natten, ibland vill hon amma, ibland vara i famnen och ibland bara klappas om lite.
Hon vill inte sova i samma säng utan vill tillbaka till sin säng när hon har ammats eller gosat lite. Jag är lite kluven till om jag tycker att det är bra eller dåligt egentligen... jag tycker att det är så mysigt att ha henne hos mig.
Det som funkar bra för oss hitills är: Hon vaknar ungefär samma tid varje morgon, ca 7.30, vill sova igen runt 10 och sedan vid 15 tiden. Vi startar hennes läggningsrutin runt 18 och hon sover oftast kl 19. Det är lätt att få henne att somna på kvällen.
Det som känns lite jobbigt är att vi har ändrat massa saker i våra rutiner och visst funkar det bra men Alma vaknar ändå fler gånger per natt.