Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Måste beställa boken, verkar ju hur bra som helst
!
*lägger tråden i favoriterna*
Måste beställa boken, verkar ju hur bra som helst
!
*lägger tråden i favoriterna*
Följdfråga.... var kan man köpa boken? Måste man beställa från nätet eller finns den i fackhandeln?
Nu är den beställd
Vårsol
Vad roligt att han sovit så länge inatt
!
Jag hoppas min bok kommer idag!!! Har ju ändå börjat lite smått med det jag vet och det har faktiskt blivit bättring (kan ju vara slumpen, med jag har svårt att tro på den
)
Förändringarna vi gjort är att inte låta honom somna med bröstet i munnen och det har funkat. Och då har det även dröjt längre innan han vaknar sin första gång på natten. Och istället för att erbjuda bröstet med en gång på natten (för omsomning) har jag strykit över ryggen och buffat lätt i rumpan. Har funkat kanon hittills. Inatt ammade jag bara en gång (brukar vara 4-5 ggr/natt).
Så nu vill jag att boken skall komma så jag får läsa på ordentligt och lära mig mer!!!!
Hoppas ni andra haft en bra natt ni med!!!
Ingen bok idag
! Jag som hade tänkt krypa ner i ett varmt bad och läsa en stund!!
Ja, ja förhoppningsvis kommer den imon...
Har fortfarande inte fått boken, men fick ett mail i fredags att den var postad och bör vara här på måndag
Dok
Gabriel sover alltid i sin vagn på dagarna, oavsett om vi är hemma eller borta. Därmed spelar det ingen roll för honom var vi är, han kan följa sina sovrutiner ändå. Sedan tycker jag även att det är lättare att "förlänga" dagssömnen genom att dra vagnen just då som han är på väg att vakna till och på så sätt få honom att sova liiiite längre. Till slut så sov han 1½-2 timmar utan att jag behövde dra. Ett litet tips bara, om det kanske kan funka för er.
Gabriel har somnat utan tutte nu i 4 dagar i följd
men vaknar ofta ledsen redan efter en timme. Det räcker oftast med att lägga sig brevid och buffa lite i rumpan så somnar han om, men varför vaknar han?! Hm, kanske kan jag få lite tips bara den där boken kunde komma snart....
?!
Go´natt och hoppas ni får den natt ni hoppas på
!
Dok
Vad roligt att det funkade
Jo, jag har läst en jättebra sammanfattning någonstans... om jag bara kom ihåg var
?!?!
!
Nu har jag fått boken och har redan läst halva
Verkar jättebra!!
Skall kolla färdigt på TV sedan blir det resten av boken!!!
Är riktigt inspirerad nu efter att ha tillbringat sista timmen med att natta sonen!!!
Vi har haft en snuttefilt till Gabriel från första början eftersom han inte tog napp. Inte för att han brydde sig speciellt mycket om den, men det kändes som att den skulle få betydelse senare. Och jag fick rätt
! Nu, snart 6 mån gammal, vill han snutten när han skall sova. Ligger och pillar på den och luktar. När han vaknar på natten börjar fingrarna vandra på lakanet och när han får tag i snutten drar han den till sig och sussar vidare
!
Ett litet tips om ni har snuttefilt; dela den (jag delade min i 4 delar) eller köp flera. Man vill ju kunna tvätta dom ibland
utan att störa lillens sömn
!
Har sett skräckexempel på t ex gosedjur som inte blivit tvättade på VÄLDIGT länge eftersom föräldrarna inte "vågar"! Tänk er bakteriefloran..... (Lite OT
)
För oss räckte det tydligen med att boken damp ner i brevlådan
Efter det har han iaf sovit 2 pass x 1,5 timme på dagarna och sedan sovit för natten kl 20 (passar oss utmärkt)! Vaknar 2-3 ggr/natt, men endast 1 gång för mat
! Dom andra gångerna räcker det med att buffa rumpan lite! Sedan är det god morgon vid 8-tiden
!
*ler stolt*
Jobbar mest nu med att han skall somna in själv på kvällen (vilket går förvånansvärt bra, han har inte somnat med tutten i munnen på en vecka nu) men ffa somna om själv på natten så vi slipper att buffa honom. Så där står vi nu
!
Nu när jag skrivit det här kommer han säkert somna med tutte i mun vid 23 ikväll och vakna femtielva gånger