Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Skulle ni inte kunna förklara lite hur metoden går till? Funderar på om jag ska köpa boken nämligen. Står det om gentle removal plan i den? Har som mål att sluta amma på nätterna.
Skulle ni inte kunna förklara lite hur metoden går till? Funderar på om jag ska köpa boken nämligen. Står det om gentle removal plan i den? Har som mål att sluta amma på nätterna.
Ok, nu har jag läst det som finns på Pantleys hemsida och kommit fram till detta:
Han måste lägga sig tidigare. 22-24 är alldeles för sent även om det är rätt skönt för mamma och pappa att få sova till 11
Vi ska införa en tydligare nattningsrutin vid samma tid varje kväll som kommer att se ut:
Blöjbyte, pyjamas, tandborstning, lugnt mys/lek och sedan amma och somna i tyst och mörkt rum.
Vi kör med gentle removal plan på kvällarna för att få honom att somna själv och senare även på natten för att få bort amningen där.
Vi ska vara nogrannare med att han ska sova middag ordentligt eftersom bra dagssömn=bra nattsömn=bra dagssömn osv
Vad tror ni?
Nån som förstod greppet om hakan i GRP? Ska man hålla ihop munnen eller?
"Try to very gently hold his mouth closed with your finger under his chin, or apply pressure to his chin, just under his lip, at the same time rocking or swaying with him."
Har ni kört GRP?
Lara croft - Jag lyckas aldrig avbryta innan han somnar om på natten. Precis som din tjej så vänder han sig om och sover vidare. Tror egentligen att han aldrig riktigt vaknar och somnar om så fort han får bröstet i munnen, möjligtvis håller han sig vaken så länge han måste svälja och det skulle innebära att jag måste avbryta medan han fortfarande äter? Vet inte riktigt hur vi ska göra där. Inatt försökte jag bara få honom att snutta så kort tid som möjligt, iaf första delen av natten för sen orkade jag inte mer...