• Killer

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Hur mycket ska en snart 7-månaders bebis sova enligt boken?

Blir sugen på boken efter att ha följt tråden... här är dagrutinerna ok, bara hon får sova i vagnen, annars går det inte...

• Killer

Nu har jag också betällt boken, tycker att det verkar vara en bra "snäll" metod som passar oss! Vill ju att hon ska sova för att hon är trött och trygg!

• Killer

Nu har vi också börjat så smått! Har ändrat kvällsrutinerna från och med igår, det tog jättelång tid att lägga Eowyn, men hon grät i alla fall inte! Hoppas på att det kommer att gå lättare framöver!

Angående att "logga", måste man det eller är det ok om man själv "känner efter" om det blir bättre? Vet inte om jag orkar skriva varje gång hon vaknar en natt... kommer ju vara helt slut efter det!

• Killer

Mia1975: jag låter dottern gå och lägga sig när hon är trött, igår blev det 18.30, i går 19.30, det beror lite på hur dagen sett ut. Hon sov gott en bra stund, tills det var dags för vändning (vårt stora hinder i sömnen, hon vill att jag ska lägga henne på andra sidan trots att hon kan själv, 7½ månad). Vi gick idag upp ca. 6.30. Vissa kvällar går hon och lägger sig tidigt och sover länge och andra dagar vill hon inte sova tidigt, men går ändå inte upp tidigt. Så det verkar inte hänga ihop med när hon går och lägger sig direkt...

Jessi 74: hur gammal är hon? Vi hade samma problem ett tag, sen tog vi bort en lur på dagen och lyckades hålla henne vaken till på kvällen med mycket lek och underhållning, sen dess går hon och lägger sig mellan 7 och 8 normalt. Jämfört med 11-12 som tidigare... då försvann den där vakna perioden...

• Killer

Nu har jag också loggat, 5 uppvaknanden på en natt... inte så illa, framsteg från 8 ggr... hehehe, håller på att lära lillan att sova i sin egen säng eftersom vi stör varandra en del... och nu har hon sovit i sin säng ca. 4 timmar/natt i tre nätter! Helt fantastiskt! När de timmarna börjar gå bättre (utan 1-2 uppvaknanden) så ska jag försöka få henne att sova där hela natten. Jag räknar dock med att den delen går mer av sig själv om hon bara börjar sova lite längre! 2½ timme var rekordet!

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution