• Kottan81

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Har följt tråden lite, funderar på att läsa boken, men kör lite egen metod så länge En fundering till Vårsol hur du lyckats få sonen att sova i vagnen? (Om han inte kunnat det förut förstås?) Jag har fått dagsömnen att funka bra i sin säng och i sjalen (där dock bara ca 30 min) men skulle gärna vilja kunna ta vagnen ibland... Har det gått automatiskt när andra rutiner börjat funka eller har du gjort något särskilt?

• Kottan81

vårsol: Ok, ny vagn Provade faktiskt att gå ut med vagnen i sittläge när Smilla nyligen hade vaknat och var på gott humör häromdagen (hunden behövde rastas) och det gick bra runt kvarteret (typ 10 minuter) hon till och med "pratade" litegranna. Kanske har jag kört fel taktik tidigare när jag gått ut med vagnen när hon är supertrött... Hon är ju lite liten för att sitta längre stunder kanske, får prova mig fram med små turer. Kanske accepterar hon att somna när hon accepterat vagnen. Sjal är oumbärlig men det är svårt att vara ute och sen gå in, hon vaknar alltid direkt då hur försiktigt jag än klär av mig, nåt med temperaturen och ljuden tror jag.

• Kottan81

Punkster: Vi har också en tjej som behöver massor med rörelse för att somna. Dock inte vagn men sjal funkar fint. Nu har jag funnit ett sätt att natta henne inomhus även på dagtid son fungerar bra. Jag sitter på sängkanten på vår resårsäng med Smilla i "amningsposition", ibland tuttar hon samtidigt, ibland vilar hon bara huvudet på min arm. Sen gungar/guppar jag ganska häftigt samtidigt som jag klappar taktfast i rumpan.(Resårmadrassen förhindrar mjölksyra i benen... ) Vi har mörkt i rummet och hon har en tunn bomullsfilt över ansiktet. När hon väl somnat så kan jag numera lägga henne i spjälisen som står intill, det krävdes en del träning
    Försöker nu få sovstunderna att vara längre än 30min...

• Kottan81

Punkster: Ja en poäng är ju att det är lätt att lägga ner henne när hon väl somnat. Jag har haft stor nytta i att introducera en snuttefilt som betyder sova, hon blir lugn av att ha den intill och förstår att det är "dags".

• Kottan81

Mia1975: Snutten är totalt föräldravald, behövde något att skärma av alla intryck med när hon inte kunde varva ned, då passade en tunn bomullsfilt bra, sen har vi bara fortsatt med det. Vår tjej är ju bara 4.5 månad så hon har inte börjat intressera sig för saker på det sättet ännu.

• Kottan81

Nu har jag också beställt boken! Ska bli så kul att komma igång!

Systernegativ: Din killes tider är skrämmande lika min tjejjas. Har börjat få till ett längre sovpass på eftermiddagen men det är beroende på om vi är hemma eller ute och far.

• Kottan81

Oh, jag beställde ju också i början på veckan, måste kolla det!

• Kottan81

Jag har också fått boken idag, ikväll ska läsas

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution