Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Hej
Fråga till er som läst på om denna metod, tror ni att den skulle passa oss? Vi har en tjej som är 3,5 månader gammal. Hon sover bra på nätterna och oftast på dagarna också, problemet är att hon somnar så sent på kvällen (23.00 och senare ibland). Tidigare tyckte vi det var ok eftersom hon då oftast bara vaknar en gång på natten och äter + sover ganska länge på morgonen (till 9-10). På kvällarna lät vi henne vara med oss i sin sitter eller i babygymmet. Men nu börjar det bli ohållbart då hon uppenbarligen är TRÖTT (jättegnällig) på kvällarna. Vi har testat att lägga henne tidigare men då vrålskriker hon, ibland somnar hon till men vaknar då alltid efter ca 15 minuter och vill gå upp igen.
Vi känner också att vi aldrig får någon tid tillsammans, eftersom hon är så gnällig så kräver hon 100% uppmärksamhet av mig eller pappan hela kvällarna så vi kan inte sitta och prata eller kolla på TV ihop.
Vad vi skulle vilja är att hon somnar tidigare på kvällarna helt enkelt, behöver inte vara supertidigt heller men kanske typ 21 eller så. Tror ni vi kan få till det med denna metod? Jag är nämligen helt emot typ 5 minutersmetoden då jag inte pallar med att låta henne ligga och skrika sig till sömns.