• Mamin

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Ställer min fråga här med

Jag har just börjat att läsa NCSS och har fått en hel del aha upplevelser vad gäller min lillskrutts sömnstrul. Nu tänkte jag höra hur ni har gjort som läst/läser boken. Har ni börjat med tipsen som ges (loggar etc) allt eftersom dom ges eller är det bäst att läsa igenom hela boken först och sen sätta igång?

Hoppas ni förstår vad jag menar..*S*

• Mamin

Jag har kommit en bit i boken och funderar på det här med GRP. Clara somnar oftast i sin säng men sen så vaknar hon efter 1-3 timmar och vill då komma övert i vår säng och ammas. Sen så vaknar hon massa hela nätterna och ska snutta.. Jag ska försöka att komma igång med tipsen i NCSS så snart som möjligt och tänkte då att jag eventuellt skulle låta henne flytta in i sitt rum. Är det en bra idé tro eller blir det för mycket på en gång?

Är det någon som gjort så?

• Mamin

Doktorinnan- Usch vad jobbigt det låter! Ja det är ofta folk undrar varaför man inte bara låter dom ligga och skrika, men jag fixar det inte heller!! Jag tycker att det är hemskt att höra sitt barn skrika i ren panik men vissa verkar inte förstå det.
    Du gör det som DU tycker är bäst för ditt barn, INGEN känner ditt barn bättre!! Kram

Själv så har jag inte börjat med NCSS ännu men är på väg. Dom senaste nätterna har Clara vaknat jätteofta och jag tänker varje gång, hur 17 ska jag orka med att köra nån metod över huvudtaget när jag känner mig helt medvetslös... Jag vet att det är en period men att det ofta blir bättre sen, men hur orkar man genom den perioden??

• Mamin

Ang detta med att amma ofta på natten. Jag har testat Pantleys metod och Clara blir fly förbannad Nu funderar jag på om jag ska lägga av att amma helt för att få sova, fast inget säger att det blir bättre då.. Då kommer nästa fråga, ska jag bara lägga av och låta henne skrika.. Fy jag blir ledsen bara jag tänker tanken men ändå så vet jag inte hur länge jag orkar detta faktiskt.. Jag trivs med att amma men jag vill ju sova också.. Snälla kan ni ge en astrött mamma lite tips ?

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution