• Missisola

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Har nu i kväll beställt NCSS- boken... Tänkte göra ett försök att få Ebbas nattsömn någorlunda ok. Hon är snart 8 månader och har under hela tiden inte sovit en hel natt. Snarare har hon varit vaken allt från 2- .... ggr/natt. Hon äter på natten(ersättning)och i bland en gång i bland fler...
    Hon vaknar oftast och kan vara hysterisk - men inte lessen
    NCSS låter ju mild i tonen och man kan plocka bitar...ser fram emot att läsa boken och läsa i tråden...

• Missisola

Allvarligt..ni som NU beställt boken..Vart har ni beställt den i från..Jag väntar ff på min från ADlibris...2-5 vardagar..Kyss mig..
    Ringde nu och den har liksom inte kommit till Sverige än...

• Missisola

Lilltessan: I söndags.... Har du kollat din order då???

• Missisola

Lilltessan: Hmm....inte vad hon sa till mig..Hon sa att den hade skickats från England den 13e och skulle varit där i onsdags...15e....Hmmm

• Missisola

*tjho* Fick mail från AdLibris... Boken kommer med A-post - ska ha den på måndag...!!!! =)
    (om det är nått att tjoa över - men nu kan vi börja)

En fråga. Hur gör ni som är i gång när ni loggar - vad ska man logga??

• Missisola

Ariella: Vad jag vet ska man vänta med metoder till de är 5 månader....!!!
    Har ni några kvällsrutiner? Sover hon sista emluren sent etc???
    Ebba var oxå en tjej som somna sent när hon var liten, men det gav med sig när vi börja med egen säng och hon börja vara mer aktiv på dagarna!!!

• Missisola

Vårsol: aha...NCSS kanske inte räknas som metod som 5mm och SHN gör kanske...!??!
    Ska bli väldans spännande att få boken i sin hand i morgon!!!

• Missisola

Alright....nu är vi med i matchen....I dag låg boken i postfacket!!!!!! Så... ja..vad väntar jag på....bara att jag är så trött....går i koma..Men boken kanske är lättläst!!!

• Missisola

Har läst allt intro nu och om inledande Logg....Väldigt intressant bok! Mycket AHA! Och OHO!
    I natt sova Ebba 23-03.30 åt och sov sen till 6.30... Dvs en väldigt bra natt ... men det säger inget om nästa natt så..läser vidare i boken...

• Missisola

Har läst boken nu, men är så väck i skallen pga olika omständigheter(sömnbrist och en jobbig PMs ..vara i  14 dar)..Sambon läser den nu...
    Men det talas mycket om avvänjning av nattamning....
    Ebba äter ju ersättning på natten...och hur vänjer man av med det...Vi har det som sista utväg tyvärr, fast eg. är hon inte hungrig alla gånger, men blir lugn då...

EbbaBebban 4-ever
  • Missisola
    Undrar igen ang. avvänjning av flaska... Nån som kan ge konkreta exempel - som det funkat för.

Våra nattningrutiner är ung som så.
    ca 18 gröt
    sedan borsta tänderna
    byta blöjan
    sätta på pyjamas
    läsa liten saga/bok(nytt för i går) för att varva ner
    välling(om hon orkar)
    lägga i sängen och natta....

Nattningarna har funkat kanon ända sen hon börja sova i egen säng vid 4 månader...Men nu tar det ung en halvtimme...*suck*
    Vet inte om det är sep.fas eller vad...
    Just nu har vi många uppvaknanden per natt =(

Sambon har snart läst klart boken så....
    EbbaBebban 4-ever
  • Missisola
    Ebba sov 19-23 nonstop , åt 200 ml välling, sov till 2.30 - då fick hon bara vatten och napp ett par gånger sov till 07... *pust*'

BRA NATT!!
    EbbaBebban 4-ever
  • Missisola
    Vicky: 8,5 månader...
    Vi håller på med boken så eg. har vi nog omedvetet gjort lite justeringar kring nattningen och hennes mattider...
    EbbaBebban 4-ever
Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution