Inlägg från: Sotardotter |Visa alla inlägg
  • Sotardotter

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Tänkte beställa boken och såg då att den finns i två varianter - en för "baby" och en för "Toddlers and Preschoolers". När blir en baby en toddler, är det när de börjar att gå?

Jag har en lillkille på 8 månader som hasar lite på golvet, då är det kanske baby-varianten jag ska köpa?

Jättebra tråd, jag blir hemskt peppad att sätta igång. Det verkar finnas ett ljus i slutet av tunneln som inte är ett tåg

• Sotardotter

Jag svarar mig själv: toddler är barnet från 18 månader! Dags att beställa boken!

• Sotardotter

Jag vet inte vad jag gör för fel! Det känns som att jag har missat något... Så här var det igår: Det tog mig ungefär en halvtimme att få lillkillen att somna (detta trots mat, bad och lite mys). Han låg och smågrät och jag hyssjade och slog lite i baken. Sedan somnade han och sov gott till ungefär kl 23. Då vaknade han och låg och skrek i tre timmar! Detta trots att jag låg bredvid, precis som vid läggdags. Och som om det inte var nog så vaknade han igen vid halv fyra och skrek en timme...

Han är nio månader och har just slutat amma. På dagarna sover han ungefär som han ska och är världens gladaste bebis.

Någon som har tips och råd?

• Sotardotter

Mia75 > Det lilla monstret har sex tänder sedan länge, så den biten har vi nog klarat av. Men jag har läst någonstans att de kan vara lite extra oroliga i den här åldern, jag får hoppas att det bara är det....

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution