Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Hej!
Jag har precis köpt pantley boken för att min son som nu är 3 månader har börjat krångla så mycket på nätterna. Han somnar(eller vi vagnar han till sömns för han kan inte somna själv) vid 19. Sen sover han 2-3 tim. Därefter är natten ett evigt springande. han vaknar med 20 min mellanrum. Någon enstaka gång sover han 1 tim. Vad sa man göra. Vad beror det på? Han är ju inte hungrig varje gång. Han har napp men det har han haft tidigare också så det kan väl inte vara problemet??
Han är oftast ledsen när han vaknar. Det är någon enstaka gång runt 0430 på natten som han ligger vaken och bara smågnäller, men annars gråter han jämt när han vaknar. Vad beror det på??? Beror det på att han är trött bara? Eller?
Jag tycker att jag redan gör mycket av det hon skriver. Men har tänkt på en sak. Hon skriver att barn vid 3 mån ska sova 5-6 tim på dagen ca 3ggr och att de ska klara vara vakna ca 2 tim. Min lille klarar 1 tim innan han blir gnällig så han sover många fler ggr än vad hon skriver. Sen vaknar han oftast efter 45 min och får sövas om. Han är nu beroende av att man vagnar honom till sömns. Hur bryter man detta?
Oj detta blev mycket och lite rörigt. Hoppas ni fattar ärndå och kan hjälpa mig!
Kram Vicky