Inlägg från: Magica deHex |Visa alla inlägg
  • Magica deHex

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Jag är också nu här. Har köpt och läst boken, men liksom inte kommit till skott ännu. Skrev ner sovrutiner i går och insåg endel frustrerande saker. Dels så sover sonen antagligen med sina 8månader a lldeles för kort stund mitt på dagarna. Max 1 + 1 timme :( Plus att vi har alldelses för skakiga och inkonsekventa sov-och läggningsrutiner på kvällen. Nu skall jag försöka ta tagi det ordenligt. Men första kvällen verkar inte lovande alls:(( Klockan är över åtta och jag har förskt få honom och sova sedan klockan 18:( Men, han visar inte en tillstymmelse till att vara trött. Snarare tvärtom. Han måste vara övertrött för han är bokstavligen skitpigg. Helt vansinnig... Tror att det härstammar från at hans em-lur blev lite sen. Vi vaknade inte förrän klockan halv fem.
    Nåja, ny dag imorgon och nya tag! Det är 9 dagar kvar till utvärdering.

• Magica deHex

Har tagit mig i kragen och börjat försöka ha lite mer fokus på sovstudner på dagen och nattning och så. Och lite ha det betalat sig. SOnen somnade väldigt snaggt (Max en timme efter kvällsgröten) och jag tillskriver detta till att han faktiskt inte för en gång skull sov något efter klockan tre. så han var ordentligt trött antar jag! Men han vaknar fortfarande stup i kvartan när han ligger i sin egen säng. Och ibland är han riktigt riktigt upprörd och då hjälper inget annat än att lyfta upp och kanske tom ge tutte. MEn snart nog måste jag väl försöka hitta lösning på detta med.

• Magica deHex

Vor sov-ritual ser väl ut på liknande sätt: Kvällsgröt, blöjbyte och pyjamas. Amning, därefter är det tandborstningsdax. Efter det sätter vi oss i fåtöljen inne i sonens rum, det är nedsläckt och mysat.JAg läser en bok i fåtöljen och sjunger nån vaggvisa. Sedan lägger jag honom i sin säng och läser nåt kapitel ur Nalle Puh och sjunger en vaggvisa. Tidigare har sonen slumrat bra efter att jag vridit på speldosan efter det. Men på sista tiden har han blivit väldigt stökig och orolig. Tor att det bottnar i att han kommit in i skilsmässo-fasen. Så han är lite skakig för att somna. Stackars liten... För så fort jag plockar upp honom är allt mumma - och när han väl somnat kan jag lätt lägga ner honom igen.

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution