• isseq

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Har hittat denna fantastiska tråd och kommer försöka hänga med här, om det är ok .

Har inte läst boken men funderar starkt på att beställa den. Vill inte låta min son somna utmattad pga att han gråtit sig till söms så därför kör vi det som fungerar för oss, vet inte om det är enligt Pantley metoden.
    Cirka tider:
    7:30 vaknar han
    10:00 promenad (har 2 hundar) sover då i vagnen 1½-2h
    12:00 lunch
    13:30 sover 30min-1h
    15:30 sover 20-30min
    16:00 middag
    18:00 baddax
    19:00 sovtime

Somnar brevid mig eller pappsen i vår säng med napp. Har jobbat med att han inte ska somna vid tutten. Fungerar jätte bra nu, fast dock med napp. Inget skrik, bara mys.

Lyfter över honom till hans säng som är i vårt rum. Sover 1:a passet mellan 4-5h men sedan kan han inte somna om i sin säng, då knorras det. Tillslut lyfter jag över honom till vår säng och där vaknar han mellan 1-3ggr för mat/närhet/snutta.

TIPS? Hur får man dom att somna om i sin säng och på sikt sova hela natten utan mat? Säger hon ngt om det?

Långt inlägg... sorry....

• isseq

Just det glömde.. söver honom dagtid antingen i vagnen, där somnar han garanterat jämt, eller som vi gör på kvällarna. Lägger mig brevid honom i sängen, då somnar han också .

• isseq

Ja påsken har då ställt till det en del, för sonen vår vägrar helt enkelt att somna när man är borta. Istället blir han övertrött och jätte ledsen.

I fredags var vi borta en sväng på kvällen, då somnade han tillslut i min famn vid tutten men vaknade kanske efter 30min och var toktrött och ledsen. Slutade med att jag fick gå hem (vi var hos grannen).

I lördags grillade vi hos grannen och åter igen blev han toktrött och ville inte somna borta. Blev så trött att han skrek sig till söms tyvärr , sånt som man avskyr sitt barn ska behöva genomgå. Men efter 30min vaknade han och det gick inte att lugna ner honom så då gick jag hem. Tur att man bor nära sina närmaste vänner . Väl hemma somnade han precis som vanligt, inget knorr, bara mys. Det är märkligt vad viktigt det är för honom att vara hemma....

• isseq

kvirre > jo, det är skönt att han kan varva ner så fort han kommer hem. Han har varit så sedan 3mån ålder, att han inte kunna kopplat av riktigt borta utan väl hemma så är allt som vanligt igen och han somnar med ro... märkligt. Men vi hoppas att det går över på sikt, att han kan somna hos andra också så småningom.

Det är skönt iaf att det går att söva honom enkelt på dagarna så sova, det gör han i massor. Ett tag var jag orolig över att han sov så mkt men nu ser jag ju att dom ska ju göra det.

• isseq

Liam kan inte somna i mitt knä, han måste ligga själv men gärna nära en. Nä nu måste jag beställa den där boken alltså verkar ju hur bra som helst.

Härligt med solen

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution