• Kvirre

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

Flyttar in här. Lånade boken på biblioteket och läste den i höstas. Började lite smått, men sen kom jul och vi var inte hemma och sen har förkylningarna avlöst varandra så vi har helt tappat det lilla framsteg vi gjorde. Nu har jag i alla fall beställt boken, insåg att det är bra att ha den hemma.

En fråga till er: Har ni båda läst boken, eller är det bara du?

• Kvirre

Tack för era svar. Det blir nog så att min sambo läser av mig valda delar. Ni som har gjort så, vilka delar har ni valt ut?

• Kvirre

Precis nu kom boken i brevinkastet!! (Jag beställde den från Bokus förra helgen.)

• Kvirre

Nu ska vi äntligen komma igång!! Jag har läst boken och sambon har läst delar av den. Vi har loggat ett dygn och nästa steg blir att skapa Personal Sleep Plan.

Har ni tagit många punkter på en gång när ni började eller tog ni några få och utökade sen?

• Kvirre

Igår startade vi äntligen NCSS. Vi började med kvällsrutin. Så här ser den ut: Gröt, bad, pyjamas, borsta tänderna, läsa/mysa i stora sängen, amma, somna mha Ergo el att vi ligger bredvid i stora sängen. Det blev lite sent eftersom vi rest och hans eftermiddagssömn blev sen, men annars gick det bra.

• Kvirre

Magica deHex: Härligt att ni hade lite framgångar med en gång.

isseq: Skönt ändå att han är så trygg hemma att somnar gott även om det har varit bökigt när ni varit iväg.

• Kvirre

Sandra H: Har också funderat på lugn musik till nattningen. Sökte på Stefan Nilsson på biblioteket; är det Filmmusik från Skärgårdsdoktorn, Juloratoriet m.fl., eller Så som i himmelen du har?

• Kvirre

MiaE: E somnar alltid i bärselen. Jag har en tanke på att försöka göra en variant av "Help Baby to Fall Back to Sleep in Her Crib" (s144) för att få honom att somna själv. Vet dock inte riktigt hur än.

• Kvirre

Sitter och skriver på vår sömnplan (sambon tittar på Bond ).

Vad har ni valt för "sleep cue"? (Hur översätter ni det förresten?)

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution