Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Jag tycker att det börjar gå lite lättare att avbryta amningen och lägga ner henne i sängen utan att hon sover på natten. Men fortf vaknar hon ca 3 ggr/natt. Hon sover max fyra timmar i streck.
Jag tycker att det börjar gå lite lättare att avbryta amningen och lägga ner henne i sängen utan att hon sover på natten. Men fortf vaknar hon ca 3 ggr/natt. Hon sover max fyra timmar i streck.
vårsol - ja man kan ju hoppas att längre sovpass kommer snart. Idag har hon sovit två och en halv timme i streck i vagnen och en halvtimme på förmiddagen. Hoppas det inte blev FÖR mycket sömn så hon är pigg inatt. Annars var det ju bra att hon sov så mycket på dagen.
Jag lägger ner försöken att få Isabella att sova mer på dagen i hopp om att hennes nattsömn ska bli bättre. För när vi lyckas med det så är hon vaken någon timme på natten istället och det blir ju ännu väre. Hon kanske bara behöver sova någon timme om dagen? Det kanske inte är brist på dagssömn som gör att hon vaknar mycket på natten.
Hon brukar normalt sova ca en halvtimme på förmiddagen och en halvtimme på eftermiddagen. Hon har gjort så sedan hon var liten bebis. Ibland kan det bli 45-50 min på förmiddagen men det har alltid varit så olika beroende på vad vi har gjort om dagarna. Promenerar vi eller åker bil blir det mer än om vi är hemma. Hon har ju alltid varit kvällstrött och lagt sig mellan 19-20 på kvällen, nu är det ca 19-19.30.
Isabella är 8 månader och hon vaknar oftast mellan halv sju och halv åtta. Det är helt okej tycker jag.
vårsol - jag tror inte att Isabella behöver så mycket mer sömn. Jag tror inte att det är där problemet ligger egentligen. Jag fortsätter nog med GRP på nätterna och gör inga ytterligare förändringar och ser hur det går. Jag tycker att det har blivit bättre. Inatt sov hon till halv ett från halv åtta och vaknade sedan kl fyra. Hon ville gå upp halv sju. Men att bara vakna två ggr på natten känns som ett stort framsteg!
vårsol - vad kul! Det är så härligt att läsa att det funkar för andra! Det går bra här också tycker jag. Isabella vaknar två ggr/natt de senaste nätterna och det är ju stor skillnad mot 4-5 ggr som det var förut!
Inatt vaknade Isabella bara en gång!!! Iofs blev det sen sänggång igår pga att hon sov så sent på em och hon vaknade kl sex och var pigg men ändå bara en gång som hon ammade inatt!!! Känns jättebra!
Vi lägger Isabella mellan sju och åtta, hon har velat lägga sig den tiden sedan hon föddes så jag skulle köra på åtta om det funkar bäst. Jag tänker inte lägga Isabella tidigare eftersom det känns som det är hennes naturliga sängtid. Vi försöker hålla oss till halv åtta varje kväll, men ibland blir det lite olika.
Inatt var vi tillbaka till tre uppvaknanden igen under natten. Men det känns iofs ganska okej ändå. Kvällarna är stabila, hon vaknar inte före halv tolv och det är verkligen avkopplande att slippa springa in och ut för att hon vaknar en gång i halvtimmen under kvällen. Tror också att det är lite fler tänder på gång och det kan ju påverka sömnen.