• vårsol

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

bea 85 - kopierar mig själv från föregående sida "i boken berättar hon om hur bebisars sömn fungerar och sen ger hon tips om åtgärder som man kan göra för att få barnet att sova bättre. Utan att det ska behöva vara ledset under tiden. Man väljer själv vilka av råden som passar en och sen använder man sig av tiodagarsloggar för att se framstegen. Längre upp på sidan ser du hur vi har gjort hos oss. "

Doktorinnan - ja, sedan vi började med ncss har han sovit middag vid samma tider varje dag. Han blir ett år på onsdag.

Lara Croft - vi har lyckats förlänga middagslurerna. Har skrivit om det tidigare i tråden.

doddit - jag håller inte på hakan eftersom han tror att mina fingrar är bröstet och då börjar han söka. Era rutiner ser ganska lika ut våra. En grej som vi kom på efter några dagar är att det inte funkar så bra att rummet är mörkt när vi går in dit. Så vi tänder ljuset, leker med sovkatten och _sen_ släcker. Det har gjort _stor_ skillnad.

• vårsol

Jessi74 - vi har exakt samma problem... jag gjorde så att jag helt enkelt bestämde mig för att jag _måste_ vakna till. Visst, det blir mindre sömn för mig just nu, men i förlängningen kommer det att innebära _mer_ sömn för mig och därför orkar jag. Fast ibland somnar jag ifrån ändå...

• vårsol

Doktorinnan - min man har alltid sovit väldigt rörligt och vi var lite oroliga i början. Men i början sov jag superlätt och vaknade så fort han rörde sig och skällde på honom Efter ett tag lärde han sig att vara uppmärksam i sömnen. Om han druckit sover han på soffan eller madrass.

• vårsol

jessi du gjorde ju en, eller hur? Nästa natt orkar du två, sen tre osv. Innan du vet ordet av blir det en reflex och du behöver knappt vakna... och sen sover hon nätterna igenom och du slipper vakna alls.

• vårsol

Jag orkar inte skriva loggar... då måste man ju vakna! Men jag skriver ändå en sammanfattning var tionde dag för att se framstegen.

• vårsol

Karin Knas - jag känner inte igen det du beskriver från ncss. Där handlar det snarare om att man långsamt, steg för steg, ändrar på insomningssättet. Tex om man ammar till sömns men vill att barnet ska somna själv i sängen, så gör man det i små små steg så att barnet långsamt hinner vänja sig vid den nya situationen.

• vårsol

Tänkte bara berätta att Oskar sovit nästan åtta timmar i sträck i natt!!! (vi har hållt på i två veckor nu)

• vårsol

Skumpis - Visserligen hoppade jag över de avsnitt som handlade om napp eftersom vi inte använder det men jag tror att man kan köra gentle removal plan med napp också. Det finns iaf avsnitt i boken som handlar om just det, att lära barnet somna utan napp.

• vårsol

Syter Y det är (bland annat) det hela metoden går ut på

• vårsol

Chili - i pantleys bok finns ett särskilt avsnitt för barn upp till 4 månader.

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution