• Jessi74

Pepptråd för No Cry Sleep Solution

vårsol - ja det är värsta lyxen. Man hämtar verkligen kraft efter den intensiva dagen. Min man och jag hinner PRATA med varandra i lugn och ro och man kan se ett helt tv-program. Igår hann vi tom bada ihop (hihi). Det känns faktiskt viktigare att hon sover på kvällarna än att hon sover hela nätterna.

• Jessi74

Isabella har haft en snuttefilt i sängen sedan hon var typ 3 månader. Vi märkte att hon höll på med täcket och drog över huvudet och pysslade med när hon skulle sova så vi la dit en snuttefilt (en tunnare bomullsfilt från IKEA) och den har hon fortfarande. Men jag tror inte att hon är så brydd om att det ska vara just DEN.

• Jessi74

Isabella är förkyld och har haft två nätter där man fått ge koksalt. Hon har snorat och gråtit på natten och helst velat ligga i famnen, lite upprätt så där. Svårt att andas förstås. Så de senaste nätterna har det inte blivit någon GRP för oss, eftersom hon velat snutta mest hela tiden. Får ta nya tag när hon är frisk igen.

• Jessi74

Vi verkar ha fått in en bra förmiddagsrutin och det är jättepositivt. Hon sover alltid minst en timme oftast

• Jessi74

Eh...fortsätter här...

en timme och tjugo minuter kl 9 på morgonen. Hon vaknar oftast vid halv sju och blir alltid trött kl 9. Då ammar jag på sängen och hon somnar inom ett par minuter. Eftermiddagsvilan blir oftast i vagn, men kan bli hemma också beroende på vad vi gör. Det känns skönt att det funkar så bra med en nap iaf. Nätterna är fortfarande 2 uppvaknanden med amning (om inte 3 eller 4).

• Jessi74

Vi har inte kört jättestrukturerat men har fått ner nattamningarna från 4-5 ggr till ca 2 ggr/natt genom att använda Gentle Removal Plan. Vi har också infört mer mat under dagen för att hon inte ska vara hungrig på natten. Jag försökte få Isla att sova middag lite mer på dagen men det resulterade bara i att hon vaknade kl 4 och var jättepigg så vi har minskat ner till hennes mer vanliga nivå. Men förmiddagstuppluren funkar bra, hon sover drygt en timme och jag tar henne och ammar precis när hon börjar visa trötthet och det brukar vara kl 9. Det går bra att lägga henne i hennes säng och hon sover till halv tolv eller lite senare från halv åtta. Tidigare fick vi springa in och ut för hon vaknade så mycket. Lite osammanhängande kanske men hoppas du får en inblick ändå.

• Jessi74

Sandra H - Isla (Isabella egentligen) är 8 månader (blev det 3 feb). Vi har hållit på i tre veckor ungefär. Har ju inte varit såå konsekvent utan tagit det som passat oss. Men det är bra att man kan göra så och se resultat. Alla andra metoder jag läst om (5 min metoden och Anna Wahlgren t.ex.) har så krångliga scheman och man måste följa de till punkt och pricka vilket inte passar oss.

• Jessi74

Alltså inatt sov Isabella mer än 7 timmar i streck!!! Hon har aldrig sovit mer än 4 tim förut. Hon sov inatt från strax före 20 till 3.10. Då ammade jag en stund, lade ner henne i sängen och sen vaknade hon 6.10 glad som en solstråle. Vet inte om det beror på Pantley eller att hon åt gröt till middag (mättnad) eller att hon får havrevälling ist för majsvälling. Jag vaknade två och låg och väntade på att hon skulle vakna...

• Jessi74

Okej, efter 7 timmars sömnen igår så var vi inatt tillbaka på två uppvaknanden, kl halv tolv och fyra. Jag HOPPAS att det hade att göra med att min man inte fick i henne knappt någon välling när hon skulle lägga sig så att hon faktiskt var hungrig när hon vaknade. Men så bra kanske det inte är....

• Jessi74

vad bra vårsol!!!! Kul!!! Pappa fick tjejen att sova 1 h 20 min idag på förmiddagen. Jättebra!!!! Utan min hjälp... (dvs amning)

• Jessi74

Härligt vårsol!!! Ja förmiddagsnaparna funkar jättebra för oss. Hon är som en klocka, exakt 9 vill hon sova och sen sover hon över en timme. Inatt var jag för trött för att praktisera GRP... sen var hon vaken vid fyratiden och var jättepigg, kanske var vaken en halvtimme. Jobbigt när det blir så!!! Hjälper inte att amma heller. Två ggr vaknade hon inatt, förutom den där natten med sju timmar så verkar två ggr vara hennes rutin. Det är ju bättre än 4-5 ggr som det var när vi började med Pantleys metod.

• Jessi74

Inatt när jag var så trött och hon vaknade för andra gången kände jag bara "nä, nu åker jag bort i några dagar så får hennes pappa ta henne och vänja av henne med att äta bröstmjölk på natten". Det är ju det rådet man får på BVC. Men det skulle jag ju inte klara förstås.

• Jessi74

Elisabeth Pantley "The no-cry sleep solution"

• Jessi74

Det enda gemensamma med Anna Wahlgren är, enligt mig, att målet är att barnet ska sova hela natten.

• Jessi74

Har tappat sugen då dottern sovit jätteoroligt senaste veckan. Behöver lite hjälp - förutom GRP, som jag nog stirrat mig blind på, vad anser ni att No Cry Sleep Solution går ut på???

• Jessi74

Vad ska man göra när barnet vaknar mitt i natten eller efter några timmars sömn och är pigg? Det tar ca två timmar innan hon somnar igen. Har hon gått och lagt sig för tidigt då? Isabellas sömn är helt kaotisk trots kvällsrutiner och bra sömnstunder under dagen.

• Jessi74

Killer - Isabella är 8 1/2 månader. Hon lägger sig vid sju-halv åtta, men som tex igår vaknade hon när vi gick och lade oss kl 22 och somnade inte förrän efter halv tolv. Och ibland kan hon vakna kl 4 och vara vaken till kl 6.

Svar på tråden Pepptråd för No Cry Sleep Solution