Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Barablond
Hur gammal är sonen?
När vaknar han på morgonen?
Hur många pass sover han dagtid? Hur långa?
Barablond
Hur gammal är sonen?
När vaknar han på morgonen?
Hur många pass sover han dagtid? Hur långa?
Barbablond
Jag undrade mest för min dotter slutade nästan helt med dagssömnen när hon var 1½ år. Från 1 år ungefär sov hon kanske endast 1 timme, och det kunde lika gärna vara vid 11,30 som vid 15,00. Och ibland blev det 2x30 min. Men grejen var att hon sov 13 timmar nonstop nattetid så hon tog sig sin sömn ändå.
Hoppas bara att det är ngn fas som din son går igenom och att han snart sover bättre på dagarna igen. Vet inte riktigt om jag har några råd.... får fundera lite!!
Kramar till er
Ariella
Eftersom NCSS inte är ngn metod, utan mer tips på hur man kan göra så tycker jag definitivt att den kan vara värd att läsa. Om inte annat för att slippa sömnproblem
!!
Missiola
Kommer ihåg hur spänd jag var på att få boken... som ett litet barn på julafton
!
Reva
Vi har tagit lite här och lite där. Eftersom det räckte med några förändringar för att det skulle bli bra, så behövdes inte en hel plan
!
Kul att du redan ser förbättring
! Tror det gör mkt att få dom i säng tidigare. Gabriel somnade tidigast 22,30 förr och nu somnar han absolut senast 20,30! Och det gör STOR skillnad!
Barbablond
Hur har det gått?
Barablond
Skönt att höra
Är såååå glad!!!
Inatt när Gabriel vaknade (vid 01,30) lade jag honom brevid mig, MEN jag ammade INTE! Och det blev inte ens en endaste liten protest, utan han somnade
Min lille älskling!
Känns som om jag kan släppa den där tanken att alla förbättringar här hemma är tillfälligheter. Nu har det ju varit samma i över en vecka och det känns så bra!!
Kryz
Dumma Adlibris
Hoppas det löser sig snart så att du får hem boken!
Glömde ju skriva att han sov ända till 08,00 utan att amma! Åt senast 20,00 igår kväll!!!
Hej Clara och välkommen!!! Här är ett försök till svar på dina frågor
Vilken av Elisabeths böcker är det som gäller för ettåringar?
***Tror att det är den "vanliga" NCSS!
2) Hur lång tid tar det innan det brukar bli bättre?
***För oss (Gabriel 6 mån) tog det bara ett par dar så blev det klar förbättring!
3) Måste det vara mamman/pappan som tar alla nätter eller kan man dela på det?
***Vi har delat på det och det har funkat utmärkt! Jag är av åsikten att barn är såpass intelligenta att dom kan klara av 2 olika sätt, som det innebär när både mamma och pappa skall utföra saker. Vi matar olika, leker olika, gosar olika och därmed söver olika!
4) Måste jag sluta amma på dagarna också för att detta ska fungera?
***Nej, jag ammar fortfarande på dagarna, så det skall inte vara några problem
Pantleys förslag för att få barn att sova längre är att göra det som man garanterat vet får barnet att sova, t ex amma. Ammar man barnet till sömns så kan man fortsätta göra det...allt för att få barnet att sova sina ex 1,5 timme! SEN tar man itu med att avvänja vid "somna via amning"! OM man vill det! Det fina med denna "metod" är att det är inte gjort över en natt, utan kan ta veckor!!!! En då är det större chans att det blir en bra rutin av det
!!!
Lycka till!
Ps Om det är nåt som är oklart får du gärna fråga mer
Ds
Ojdå, jag såg inte dom sista inläggen till Clara.... måste vara nåt vajsing med sidan
!
nåväl.....
Clara
Håller med Vårsol om att göra skillnade på dag och natt! Det gör en väldig skillnad för oss. Vi använder oss t ex av olika snuttefiltar på dagen och natten. Och så sover han i vagnen dagtid och sängen nattetid, men det försöker vi ändra på (han kan ju inte sova i vagnen hur länge som helst
)
Beträffande boken är den oerhört lättläst
Läste min på 2 timmar, man kan helt enkel inte sluta
Man bara sitter och säger "aha" och "det är klart" hela tiden och vänder blad för att få nästa aha-upplevelse
Trixan
Hoppas att boken dimper ner snart .-D