Pepptråd för No Cry Sleep Solution
Åååå!!! Jag tror att vi har ett genombrott på gång! Oskar har sovit i 52 minuter utan hjälp och sover fortfarande!!!! Min lilla 30-minuterssovare! *hoppas på ihållande trend*
Åååå!!! Jag tror att vi har ett genombrott på gång! Oskar har sovit i 52 minuter utan hjälp och sover fortfarande!!!! Min lilla 30-minuterssovare! *hoppas på ihållande trend*
*ler* Vad härligt det är med framsteg.
Det VAR ett genombrott igår! Idag har han sovit över en timme nu under förmiddagsnapen
Jag hoppas att ni som har 30-minutersbarn kan bli peppade av det här. Oskar har bara sovit 30-minutersnapar sen han var tre månader (ett år nu) och efter en månad med ncss sover han RIKTIGA napar på över en timme
Om några veckor är det kanske bara en gång per natt och småningom ingen gång. *tror*
Vi har inte perfekta nätter varje natt, vissa nätter vaknar han ganska mycket fortfarande men de nätter då han sover 4 timmar, vaknar och ammar och sen sover 7 timmar till blir fler och fler
Mamin - jag läste nästan hela innan jag började. På slutet kommer några kapitel "när du hållit på i tio dagar" osv och de läste jag inte innan men i övrigt. Fast jag tjuvstartade lite med GRP. Men hon skriver ju att man kan börja direkt med några grejer om man vill.
Jag skrev aldrig några loggar, orkade inte. Istället skrev jag bara en kort rapport om hur läget var och så gjorde jag en ny var tionde dag. Jag insåg att jag bara sköt loggandet framför mig och att jag förmodligen inte skulle orka göra ncss om jag måste skriva en logg först.
Sandra H - Oskar lägger sig vid den tiden, ibland till och med något tidigare. Det blir tidiga kvällar för oss, vilket är både positivt och negativt. Men Oskar verkar må väldigt bra av det så vi fortsätter så
Vad roligt det är att höra om hur bra det gått för flera
Men ni som börjar nu, snälla starta inte en ny tråd, det är jätteroligt att få följa och se hur det går! (och det är ju här experttipsen finns
)
Här är det bara jag som läst boken eftersom det bara är jag som har hand om sovningen.
Mia1975 - det tog några veckor för oss. Man kan trycka under hakan eller i gropen, vi tryckte inte alls för Oskar blev bara störd av det.
Jag håller nog med ovanstående. Sen tycker jag att en annan grej som skiljer är att för AW så är gråt (frågor) okej medan man med NCSS aldrig behöver gå igenom en fas där barnet gråter eller känner obehag, man gör förändringarna successivt så barnet märker knappt av det
NCSS tar nog längre tid men är mer flexibel och lättare att anpassa till individen.
Vi började med metoden strax före Oskars ettårsdag.