• Sephora

Göra egen isglass

Har köpt isglassformar och undrar vad ni som gör egna isglassar brukar fylla dem med?
    Saft, läsk?  

• Svar på tråden Göra egen isglass
  • Apelsin

Hemmagjord outspädd saft. :)

• Sephora

Outspädd? Blir inte det i starkaste laget? :)

• RedigeBerit

Jag brukar köpa de små juicekoncentratförpackningarna som man blandar färdigt hemma. Finns ju i en massa olika smaker och ungarna gillar det.

• Sephora
    RedigeBerit skrev 2012-06-01 13:37:08 följande:
    Jag brukar köpa de små juicekoncentratförpackningarna som man blandar färdigt hemma. Finns ju i en massa olika smaker och ungarna gillar det.

Spär du ut dem till vanlig saft och fryser in, eller fyller du formarna med koncentratet?
  • Apelsin

Jag har outspädd för att de smakar så väldigt lite annars.
     Utspädd smakar nästan bara vatten även om man doserar rätt och det är gott att dricka.

• Sephora

Någon som har provat med läsk?

• Alemonia

När jag gör med saft så späder jag den med ca halva mängden vatten mot normalt.

Hos oss har vi dock nästan alltid fruktyoghurt i de formarna. Vanligtvis den sort som är i burkar och smaken jordgubb.

• Gryntroll

Har för mig att jag testade det med Coca Cola när jag var liten, ville ha Igloo smak, men minns tyvärr inte resultatet :-S

• Sephora
    Alemonia skrev 2012-06-01 13:44:25 följande:
    När jag gör med saft så späder jag den med ca halva mängden vatten mot normalt.
    Hos oss har vi dock nästan alltid fruktyoghurt i de formarna. Vanligtvis den sort som är i burkar och smaken jordgubb.

Fruktyoghurt! Det var också ett bra tips.
Svar på tråden Göra egen isglass