• Sephora

Göra egen isglass

Har köpt isglassformar och undrar vad ni som gör egna isglassar brukar fylla dem med?
    Saft, läsk?  

• Svar på tråden Göra egen isglass
  • Larvig
    Larvig skrev 2012-06-01 18:56:03 följande:
    Oftast saft, men tar bara halva mängden vatten.
    Svartvinbär är en favoritsmak här. Ibland apelsin.
  • Imaan
    Sephora skrev 2012-06-01 13:42:03 följande:
    Någon som har provat med läsk?
    Vi provade faktiskt en gång att göra med Schweppes Carribean och det blev jättegott!
    Jag tror du kan använda typ hallonsoda eller sånt också. 
  • ränderpåtvären
    Cola bubblade över för mig. Kanske måste få ut bubblorna först. Sedan höll glassen inte ihop i o m att det var luftbubblor i.

Såg någonstans att man ska koka vattnet till saften innan man fryser in så vattenmolekylerna slås sönder eller något, kan vara något liknande med läsk.
  • Alemonia
    SilverEmma skrev 2012-06-01 14:01:17 följande:
    Jag kör på vanlig juice.
    Om jag minns rätt så är det även det "specialagent Ozo" använder i ett avsnitt när de ska göra isglass till en sjuk syster.
  • Wilmis07

Jag brukar köpa lite dyrare juicer,brukar var lite tjockare och finnas i många goda smaker tex banan och passionsfrukt.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Sephora

Köpte två olika sorters juicekoncentrat idag...kommer att blanda dem med hälften mängd vatten, som några här har föreslagit.

• Boost

Avslagen Coca Cola blir jättebra.
    Antar att det funkar på all läsk när kolsyran försvinner, perfekt att göra om det blir läsk över. 
  • Sephora
    Boost skrev 2012-06-04 14:03:02 följande:
    Avslagen Coca Cola blir jättebra.
    Antar att det funkar på all läsk när kolsyran försvinner, perfekt att göra om det blir läsk över. 
    Aha! Det skall jag testa. :)
  • Simon 681

Jag köpte läskconcentrat för sodastreamer av ICAS märke, med apelsinsmak, det blev gott. Normalt tar vi coops päronsaft Jag späder den med mindre mängd vatten. 

Tänkte prova colakoncentrat, men soadastreamers koncentrat är dyra.   

• Folk

Jag köpte proviva jordgubb och rabarber idag. Vad tror ni om det? Ska prova på sonen på onsdag. Han är min försökskanin he he.

• Iloveläsk

Läsk brukar funka för mig det blir jätte gott men man ska inte fylla hela om man använder läsk för då bubblar det över

Svar på tråden Göra egen isglass