billybuttern skrev 2012-06-17 22:46:16 följande:
Precis, en del har tyvärr svårt att förstå det.
År 2010 tog 14,7% (invandrare) av befolkningen i sverige 60,2% av biståndet (socialbidrag) i sverige, det säger ju en del om hur det ser ut.
Hade det varit bättre ifall dessa invandrare jobbade och lämnade svenskar arbetslösa istället?
Jag arbetar inom en branch där man börjat nyttja berikande arbetskraft iom de generösa statsbidragen arbetsgivarna får så kan dessa iom detta göra ett billigare jobb.
Detta drabbar oss då vi får svårare att konkurrera med denna statsfinansierade arbetskraft.
Jag skulle hellre sett att mina konkurrenter i branchen var svenskar som konkurrerar på samma villkor som oss.
Tonårsmamman1 skrev 2012-06-17 22:53:16 följande:
Och nu går du över till personangrepp. Vems argument tryter? Du kan leverera hur mycket siffror du vill, men 95% av svenska folket skiter i dig och dina kompisar. Och det är fakta.
Alla har rätt till sin åsikt, rätt eller fel, även du.
Men varför skriver du på ett diskussionsforum och bara tramsar?
Säg din åsikt en gång, visst men varför upprepa den inlägg efter inlägg med inget annat än trams och personangrepp?

Anghammarad skrev 2012-06-18 08:09:02 följande:
Det mördas i snitt 100 personer per år (eller egentligen är det lite färre just nu ,mordfrekvensen i landet har nämligen minskat på senare år. Men vi säger 100. 25% av dem som mördas är dessutom av utländsk härkomst och jag gissar att du inte fäller några tårar över dem.
I din lista finner vi 95 namn på personer du påstår ha mördats av invandrare under en period av 22 år. Det innebär att du listat 4.3% av alla mordfall i Sverige och anför det som något slags bevis för hur fel invandring är.
Det jag vill se nu är en namnlista baserad på de övriga 2105 av personer som mördats av etniska svenskar.
Mördade personer är bara en av alla negativa aspekter på invandringen, de är svenskar som fått betala det yttersta priset för regeringens galna politik.
Vad spelar det för roll om även svenskar har ihjäl varandra? Förstår inte vad det har med saken o göra?