FL:s Valbarometer - Juni 2012
Då var det dags igen!
Då var det dags igen!
Motivera gärna eran röst/om ni är osäkra etc...
Kanske ska motivera själv kom ja på.
Det blir SD igen för mig, bl a för att:
- Det enda partiet som faktiskt ser den stora elefanten i rummet och försöker hitta en hållbar lösning.
- Bort med hyckleri, PKism, korruption och fram med äkta demokrati.
- Det parti som är mest i fas med folket, gräsrötternas åsikter.
- Dem känns mest ödmjuka, och mer mänskliga. Mindre korrupt...
- Bort med religiöst förtryck.
- Bort med djurplågeri.
- Utvisa alla som begår brott, helt sjukt vad man daltar med invandrarbrottslingar.
- Sänk riksdagspolitikers löner (och lögner för den delen haha) OCH bort med livstidsförsörjning för avgående riksdagspolitker.
- Rekationerna från PK-pöbeln kommer bli obetalbar 2014 när SD får 15% och mer därtill!
- Jag kan hålla på hela dan...
Hinner inte motivera så mycket just nu, men det skulle bli FP. De enda som verkligen verkar bry sig om utbildning och som har samma inställning till det som mig.
För mig är utbildning den absolut viktigaste frågan.
SD såklart, instämmer med tidsresenärens motivering men vill tillägga att jag även tycker synd om våra Svenska ungdomar som ska behöva ha hård konkurrens på arbetsmarknaden om låglönejobben och dessutom behöva bli diskriminerade pga att en sociopat vill utnyttja svaga och bedriva lönedumpningspolitik.
En oansvarig massinvandringspolitik kan ALDRIG lösa vår massiva ungdomsarbetslöshet på 25%
Bor dessutom i glesbygd och välkomnar deras förslag på frysta bensinskatter, gillar dessutom att dom vill förbättra matchningen på arbetsmarknaden samt införa lärlingssystem med reducerade arbetsgivaravgifter för företagen.
Urträde ur EU och minskad överstatlighet
Solidarisk flyktingpolitik där utgångspunkten ligger i att hjälpa så många som möjligt och ge dom krisdrabbade länderna en ärlig chans att bygga upp sina egna infrastrukturer med fungerande skolor osv.
Minskad asyl/anhöriginvandring vilket leder till minskad kriminalitet och socialbidragstagande m.m
Folkhemstanken och att gå tillbaks till gräsrötterna då saker och ting fungerade
Bättre levnadsstandard för pensionärer
Kan också hålla på hela dan
Jag är inte riktigt säker än då det är nya partiledare och saker kan ha förändrats. Jag vill gärna läsa på lite om de partier jag är intresserade av att rösta på.