• Faith84

Festklänning för gravid

Hej!

Jag skall på två bröllop i sommar varav ett om två veckor och ett om två månader och har letat som en dåre efter en klänning som jag kan använda till bröllop. VAR på NÄTET kan jag hitta klänningar som passar mig? Jag har googlat lite men jag tycker inte jag hittar något speciellt bra. Jag är inte heller intresserad av att lägga 1000 kronor för en klänning som jag kommer använda två gånger.

Jag har tittat på de större kedjornas kläder och på typ H&Ms mammaavdelning men jag tycker inte jag hittar något. Jag kan bli GAAAAALEN. Tipsa mig. Snälla!

Linda

• Svar på tråden Festklänning för gravid
  • Faith84
    Ankmor skrev 2012-06-02 11:05:47 följande:
    Här finns det ett par fina klänningar till ganska överkomligt pris, kanske kan du ha den även efter graviditeten?
    www.greatestmom.se/
    Åh, en sida jag inte varit på ännu. Skall kolla.. =))) Tack
  • Faith84
    Ankmor skrev 2012-06-02 11:21:52 följande:
    Joy kanske har något?

Är det en A-linje eller Empire-klänning du menar? 

Här finns det lite fler klänningar till någorlunda priser.
    www.asos.com/Women/Maternity/Cat/pgecategory....
    Vet dock inte hur det är med leverans och annat - kanske någon annan vet?

Lycka till med jakten på den perfekta klännigen och med barnet i magen!
    Jag har ingen aning. Empire låter bakant på något vis.. =)

Problemet jag har med de flesta "mammakläderna" är att många ser väldigt tantiga ut. Med en empire kan man pga skärningen ha vanliga kläder och man får plats med magen i alla fall. =)

Tack för hjälpen!
  • malingotene
    Faith84 skrev 2012-06-02 12:09:53 följande:
    Åh de hade jättefina klänningar! Har du handlat från dem? Hur lång tid tar det att få klänningen i vekrligenheten?
    Ingen aning. Googlade o det var det som kom upp.
    Glad 
  • 2012

Jag är i v 31 och har hittat många fina kjolar som inte är mammakläder hos de vanliga kedjorna. Måste du ha klänning? En tvådelad outfit kan också bli fint. En lång kjol med resår i midjan och en snygg topp kan man hitta i det vanliga sortimentet os HM, kappahl eller Lindex. Då behöver det inte bli så dyrt och du kan säkert använda det efter förlossningen också. Modet just nu passar gravida rätt bra tycker jag.

Svar på tråden Festklänning för gravid