Inlägg från: Anonym (kaffemoster) |Visa alla inlägg
  • Anonym (kaffemoster)

spermadonator bakom min rygg

Om du berättar vad du vet så måste du vara beredd att förklara hur det kommer sig att du läser din mans post.

Försök förstå:
    - Varför  har han valt att inte berätta detta för dig. Är han rädd att det bara skall bli bråk?
    - Varför vill han donera?

Du måste acceptera att det är hans beslut precis på samma sätt som en abort alltid skall vara kvinnans beslut och du behöver förmedla att du vill ha möjlighet att framföra dina synpunkter även om det är han som har sista ordet.

Men skäll inte på honom. Det här är en fråga som är för viktig för att döljas bakom gräl.

Ni behöver lyssna på varandra! Ni behöver våga lita på varandra!

• Anonym (kaffemoster)
    Anonym (besviken) skrev 2012-06-02 20:48:26 följande:
    Jag tyckte det var konstigt att han skyndade sig att gömma brevet, han brukar nämligen gå genom posten direkt när han kommer hem från jobbet. Jag såg att de kom från ett sjukhus och blev orolig, så jag kollade, hade ärligt talat aldrig ens tänkt tanken att han hade anmält sig till spermadonator.

Jag accepterar hans beslut men isåfall måste han acceptera konsekvenserna också. Det jag reagerar på är inte att jag inte får bestämma hur han ska göra, utan att jag inte ens får veta. Känner mig sviken.     
    Du läser post som han försökt gömma undan.
    Han fattar stora beslut utan att beätta det för dig.

Känner du förtroende för honom?
    Känner han förtroende för dig?
Svar på tråden spermadonator bakom min rygg