Inlägg från: Anonym (Donna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Donna)

spermadonator bakom min rygg

Motherinlaw skrev 2025-05-09 03:20:13 följande:

Nu är vi där igen där en kvinna tror att hon har rätt att bestämma saker i ett förhållande. Låt din man donera sin sperma, du kommer aldrig få veta vilka barn de är ändå. 

Inte konstigt att hatet och bitterheten mot kvinnor ökar. 

Jodå, 18 år senare har de all möjlighet att kontakta sin biologiska far.

Jag hade ALDRIG i helvete stannat hos en sån skitstövel. Aldrig!
    Hade aldrig någonsin mer öht kunnat tända på honom,
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-05-04 23:07:09 följande:
    Va i helskotta gjorde du i hans journal? Har du tillgång till hans BankID? Du gjorde ett klavertramp av rang! Fy på dig. Med ditt snokande så borde du ju redan hittat att han donerade. 
    Jag avskyr också snokande men i det här fallet var det ändå bra. Tudelat, absolut men alldeles nödvändigt för ts.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-09 22:21:47 följande:
    Egentligen vill jag skilja mig från honom. Detta var ett stort svek. Men vi har tre barn under 8 år. 
    Han höll detta hemligt för mig. Vad hade ni gjort i min situation? Försökt läka det eller lämna? Att lämna gör inte situationen lättare för barnen.
    Orkar du leva i en lögn då?
    Hur kommer det att påverka era barn?

Hur ska du någonsin kunna lita på honom igen?
    Hur ska du någonsin kunna tända på honom igen?
    Vad mer håller han hemligt för det?

För mig skulle det vara en dödsdom över äktenskapet, jag hade helt enkelt inte klarat att leva vidare med en sån svikare och lögnare.
    Såvida ni inte kan leva som någon form av vänner?

Tänk bara på den dagen hans halvdussin ungar knackar på dörren...
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 15:34:47 följande:
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-10 08:53:36 följande:
    Orkar du leva i en lögn då?
    Hur kommer det att påverka era barn?

Hur ska du någonsin kunna lita på honom igen?
    Hur ska du någonsin kunna tända på honom igen?
    Vad mer håller han hemligt för det?

För mig skulle det vara en dödsdom över äktenskapet, jag hade helt enkelt inte klarat att leva vidare med en sån svikare och lögnare.
    Såvida ni inte kan leva som någon form av vänner?

Tänk bara på den dagen hans halvdussin ungar knackar på dörren...

Jag har grälat med honom i några månader nu sedan jag upptäckte det. Då det var en chock för mig från början. En mardröm. 

Ja det stämmer som du säger. Innan det tänkte jag att man ska direkt skilja sig vid lögner, svek och speciellt otrohet. Men nu är jag där!! Jag är i en mardröm. Men eftersom min man har flera gånger bekräftat att det finns inga fler hemligheter. Behöver jag börja tro på det??? Att tända på honom är svårt också men han säger varje dag att han är dum som gjorde och älskar mig...

Men att bygga tillit igen det är det jobbigaste. Och vägen dit är låååång. Herregud. Ingen vet detta förens man själv har hamnat i detta 

Våra 3 barn är under 8 år. De kommer inte få veta någonting under deras barndom. Vi vill skydda dem och de kommer aldrig förstå varför och vad deras pappa har gjort.
    Kanske när de är vuxna och har egna familjer då kan min man eller jag berätta att pappa har gjort ett misstag eller hemligt mot mamma...Vi anser nu att dessa donatorbarn är inte halvsyskon till våra barn. Dessa barn är i andra främmande familjer. De kommer inte ha syskon känsla för våra barn eller de andra donatorbarn som uppkommit i andra familjer. Alla kommer växa upp med annan kultur och värderingar etc. Hur tänker ni kring mitt resonemang?
    Det är vad han säger ja, men han är uppenbart inte ärlig så varför skulle han vara det nu?
    Det han har gjort är oförlåtligt och i mina ögon äckligt och bedrägligt.

Ni måste berätta när donatorsbarnen närmar sig 18, tänk dig chocken annars när de kanske dyker upp!
    Att inte berätta är INTE att skydda dem. Deras far får stå för vad han har gjort. Men såklart inte innan dessa artonsårsdagar närmar sig.

"Ett misstag"? Det är en stor procedur att ens bli godkänd. Det är överlagt och noga planerat, inse det. Misstag? Nej. Det vet du redan men vägrar inse det.

Oavsett vad ni anser så är dessa barn dina barns halvsyskon biologiskt. Juridik ändrar inte på det. Inte nu. Inte någonsin.

Nej, syskonkänsla kommer de såklart inte att ha. Men halvsyskon är de ändå.

Förlåt om jag låter hård men jag tror att det behövs.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-10 17:14:54 följande:
    Det är vad han säger ja, men han är uppenbart inte ärlig så varför skulle han vara det nu?
    Det han har gjort är oförlåtligt och i mina ögon äckligt och bedrägligt.

Ni måste berätta när donatorsbarnen närmar sig 18, tänk dig chocken annars när de kanske dyker upp!
    Att inte berätta är INTE att skydda dem. Deras far får stå för vad han har gjort. Men såklart inte innan dessa artonsårsdagar närmar sig.

"Ett misstag"? Det är en stor procedur att ens bli godkänd. Det är överlagt och noga planerat, inse det. Misstag? Nej. Det vet du redan men vägrar inse det.

Oavsett vad ni anser så är dessa barn dina barns halvsyskon biologiskt. Juridik ändrar inte på det. Inte nu. Inte någonsin.

Nej, syskonkänsla kommer de såklart inte att ha. Men halvsyskon är de ändå.

Förlåt om jag låter hård men jag tror att det behövs.
    Tillägg.

Tänk om något av dessa barn en dag behöver en kritisk donation, gud förbude, och din man är dess enda räddning.
    Sedan drabbas något av era... och då är organet borta precis som räddningen.

Finns inte ens chans att jag skulle förlåtit detta.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 17:29:51 följande:
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-10 17:17:41 följande:
    Tillägg.

Tänk om något av dessa barn en dag behöver en kritisk donation, gud förbude, och din man är dess enda räddning.
    Sedan drabbas något av era... och då är organet borta precis som räddningen.

Finns inte ens chans att jag skulle förlåtit detta.

Förstår inte riktigt vad du menar här? Kan du förklara lite tydligare?
    Att ett donatorbarn behöver ett organ och din man är dess enda chans inom rimlig tid.
    Sedan händer detsamma med ert gemensamma.

Ett fruktansvärt scenario men inte en omöjlighet.

Mest för att "väcka" dig.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 17:26:32 följande:
    Våra barn är tjejer och äldre än donatorbarnen som nyss föddes. Tjejer brukar välja äldre killar hoppas jag. De är två barn i två familjer och en tredje i en annan familj på väg. Så dussin är det inte. Frysta embryon för syskonbehandling får jag och min man inte veta om det finns. Embryon får inte destrueras, det är patientens har kliniken sagt. Vi ber och hoppas att dem inte träffas och inleder relationer med varandra.
    Min man är tolv år yngre än mig...
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 17:41:19 följande:
    Helt ok för mig att skriva ärligt. 

Fast dessa barn kommer när de är 18 att först kontakta kliniken där deras föräldrar fått vård. Om deras föräldrar berättar.

Direkt efteråt får bara min man (om han lever) blir kontaktad av kliniken för att veta detta. Att kliniken nu har lämnat ut vissa uppgifter om honom. Barnen kommer inte knacka på våran dörr. Kliniken kommer att rekommendera barnen är träffas på kliniken som ett första träff. Sedan tar man det därifrån. De vill vara höra om donatorn bakgrund etc. 
    Våran äldsta barn kommer vara 26 år. Om allt går som det ska. 
    Vill donatorbarn inte träffas på kliniken så kommer de kanske kontakta via sociala medier. De kommer inte hoppa direkt på våra barn om inte min man lever fortfarande.
    De vore dumt annars. 

Ja deras pappa måste stå på vad han gjort och förklara även att mamma visste ingenting.

Vad som händer om exakt 10 år eller 18 år vet jag inte.

Så länge mina barn är under 8 år och går på skolan vill jag inte att berätta. Kanske när de är ungdomar och mogna nog att förstå relationer, värderingar, ärlighet etc. 

Jag håller med till 100 procent, det min man har gjort är inte ok någonstans!!!! Det är en jättestor process för att bli godkänd som donator. Jag läste alla hans anteckningar från intresseanmälan, till lämna spermier, blod, urin etc. Samtal med läkare och psykolog. Han lyckades i allt. Så stolt som han är över sin penis och spermier. Har jag lust varje dag att klippa hans penis!!!! Att han onenerat i ett rum minst 8 gånger under en period i vårt äktenskap gör mig FÖRBANNAD!! Varje dag hotar jag med skilsmässa och utbrott får jag ofta. Men han står ut med mig. Han är en jättebra pappa. 
    Du ursäktar honom genom hela ditt långa inlägg.
    Tror att du kommer förlåta honom och det är i sin ordning.
    Men, du kan inte bortse från det jag skrivit oavsett.

En jättebra pappa?
    Nä, det betvivlar jag starkt.
    En lögnhals snarare.
    Om han ljuger för dig så...
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 17:45:06 följande:
    Anonym (Donna) skrev 2025-05-10 17:36:01 följande:
    Att ett donatorbarn behöver ett organ och din man är dess enda chans inom rimlig tid.
    Sedan händer detsamma med ert gemensamma.

Ett fruktansvärt scenario men inte en omöjlighet.

Mest för att "väcka" dig.

Nu förstår jag lite bättre. 
    Men kan du förklara lite mer tydligare??? Menar du att våra barn kanske behöver ett hjärta eller njure?

Fast spermier har en annan uppgift. En spermier ger ju liv, framtida liv - människor. Det gör inte en njure eller blod. Blod donation räddar människor. 
    Hjärtat kan man inte donera så länge man lever, men ja t ex en njure.

Det har inget med spermier att göra. Eller blod för den delen.

Summa summarum, det kan hända att ditt barn står utan donator för att din man donerat till ett donatorbarn.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Fundersam) skrev 2025-05-10 17:48:06 följande:

Funderar lite på om alla kvinnor här i tråden som tycker att TS man ska göra som TS vill, dvs inte donera spermier, även skulle tycka att TS skulle göra abort om hon hade varit gravid med sin man och han inte behålla barnet.... 

Gäller det att paret i relationen ska vara eniga i den här typen av viktiga frågor dvs att vill inte den ena så blir det inget, eller tycker ni att mannen alltid ska göra som kvinnan säger? 

Ts man skulle ha frågat vad hans fru tycker om hans idé att donera.
    Beslutet ligger  100% hos honom men han ska inte göra det bakom ryggen på mamman till sina barn.

Sedan är det upp till både ts och hennes man vad beslutet blir, men att dölja det är förkastligt.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 18:01:30 följande:
    Ja det finns ju. Jag vet. Men i vilken ålder träffades ni?
    Runt 45/55.
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 18:15:58 följande:
    Ja men vid denna ålder kommer mina barn veta allt redan för länge sedan. 
    Du visste väl inte ens om du skulle berätta. Eller minns jag fel? Orkar inte läsa om alla kommentarer.

Jag känner för övrigt ett par som träffades när de var runt 25/40 där kvinnan är äldst.
Svar på tråden spermadonator bakom min rygg