Anonym (Mimi) skrev 2025-05-10 15:34:47 följande:
Anonym (Donna) skrev 2025-05-10 08:53:36 följande:
Orkar du leva i en lögn då?
Hur kommer det att påverka era barn?
Hur ska du någonsin kunna lita på honom igen?
Hur ska du någonsin kunna tända på honom igen?
Vad mer håller han hemligt för det?
För mig skulle det vara en dödsdom över äktenskapet, jag hade helt enkelt inte klarat att leva vidare med en sån svikare och lögnare.
Såvida ni inte kan leva som någon form av vänner?
Tänk bara på den dagen hans halvdussin ungar knackar på dörren...
Jag har grälat med honom i några månader nu sedan jag upptäckte det. Då det var en chock för mig från början. En mardröm.
Ja det stämmer som du säger. Innan det tänkte jag att man ska direkt skilja sig vid lögner, svek och speciellt otrohet. Men nu är jag där!! Jag är i en mardröm. Men eftersom min man har flera gånger bekräftat att det finns inga fler hemligheter. Behöver jag börja tro på det??? Att tända på honom är svårt också men han säger varje dag att han är dum som gjorde och älskar mig...
Men att bygga tillit igen det är det jobbigaste. Och vägen dit är låååång. Herregud. Ingen vet detta förens man själv har hamnat i detta
Våra 3 barn är under 8 år. De kommer inte få veta någonting under deras barndom. Vi vill skydda dem och de kommer aldrig förstå varför och vad deras pappa har gjort.
Kanske när de är vuxna och har egna familjer då kan min man eller jag berätta att pappa har gjort ett misstag eller hemligt mot mamma...Vi anser nu att dessa donatorbarn är inte halvsyskon till våra barn. Dessa barn är i andra främmande familjer. De kommer inte ha syskon känsla för våra barn eller de andra donatorbarn som uppkommit i andra familjer. Alla kommer växa upp med annan kultur och värderingar etc. Hur tänker ni kring mitt resonemang?
Det är vad han säger ja, men han är uppenbart inte ärlig så varför skulle han vara det nu?
Det han har gjort är oförlåtligt och i mina ögon äckligt och bedrägligt.
Ni måste berätta när donatorsbarnen närmar sig 18, tänk dig chocken annars när de kanske dyker upp!
Att inte berätta är INTE att skydda dem. Deras far får stå för vad han har gjort. Men såklart inte innan dessa artonsårsdagar närmar sig.
"Ett misstag"? Det är en stor procedur att ens bli godkänd. Det är överlagt och noga planerat, inse det. Misstag? Nej. Det vet du redan men vägrar inse det.
Oavsett vad ni anser så är dessa barn dina barns halvsyskon biologiskt. Juridik ändrar inte på det. Inte nu. Inte någonsin.
Nej, syskonkänsla kommer de såklart inte att ha. Men halvsyskon är de ändå.
Förlåt om jag låter hård men jag tror att det behövs.