Inlägg från: Mosaik |Visa alla inlägg
  • Mosaik

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.

• Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst
  • Mosaik

Kul att det var några fler :)

Jag har också bara sökt på ett ställe, att pendla känns inte som ett alternativ då jag redan har 3 mil till närmsta högskola. 

Min förstfödde är född under min gymnasietid så det senaste året har jag ägnat åt att plugga upp till ett slutbetyg, om jag kommer in så gör jag det på mitt högskoleprov, och skall man gå på senaste 10 års intagningar så SKA jag komma in på första antagningen.

Men man vet aldrig, vill inte ta ut nått i förskott.

Beckah, jag har också barn med speciella behov. Sonen har en måttlig utvecklingsstörning med allt vad det innebär, så studietiden kommer att bli tuff. 
    Men nu i vår har jag pluggat heltid på distans samtidigt som jag jobbat 60% så det borde gå om jag koncentrerar mig på studierna och inte jobbar massa bredvid.

80talist: Vad tror du om dina chanser?

• Mosaik

Så om man bara pluggar ordentligt 8-16 så behöver man inte lägga så mycke tid på kvällar och helger? Nu snackar jag för en normal-lättlärd person, inget geni alltså Man vill ju inte försumma familjen helt under tre års tid.

Många och tunga uppgifter under praktiken?

Får man nån kurs i rapportskrivning och andra inlämningsuppsattser?

• Mosaik
    Vackert skrev 2012-07-08 13:42:00 följande:
    Hur går det för er, har ni fått besked?

Nej, på torsdag den 12:e är det dags ;)
  • Mosaik
    Emmeliina skrev 2012-07-10 21:41:19 följande:
    Rapportskrivning? Menar ni VIPS?

Jag menar/undrar bara om man får nån som helst hjälp att lära sig lägga upp ett arbete, så man skriver på rätt sätt? Typ rapporter, källhänvisningar mm.

Det är sånt man bara ska kunna från gymnasiet kanske? Får väl slå i böcker eller googla annars
  • Mosaik
    Minnie7 skrev 2012-07-10 22:11:03 följande:
    På många vårdhögskolor går man kurser i vetenskaplig metodik innan uppsatsen. Då lär man sig en hel del.

Tack, Bra
  • Mosaik

social 65746048][quote-nick]Emmeliina skrev 2012-07-12 15:27:40 följande:[/quote-nick]Jag kom på reserv :( nr 6 på första, nr 8 på andra och nr 63 på tredje, fjärde, 81 på femte. 

Men grattis till dig mosaik :) [/quote]

Men du har väl ganska stor chans till en reservantagning? Håller tummarna!

• Mosaik
    Emmeliina skrev 2012-08-06 18:07:03 följande:
    Nu kom jag in! :D  Det blev i Malmö som var mitt tredje handsval. Blev 1 reserv på första och andra hands valet. Men jag nöjer mig med Malmö än så länge. Känns helt overkligt! 
    Nicole 110322 <3

Kul! Grattis, om du kommer in på de andra vid terminstart, byter du då?
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst