• Mosaik

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej.
    Finns det fler där ute som hoppas på att komma in på sjuksköterskeprogrammet till hösten?

Jag har sökt för första gången och är sjukt taggad och sugen på att börja läsa.
    Skövdes högskola är det som gäller för mig.

Vart har ni sökt och hur tror ni att era chanser är?
    Nervösa inför studietiden?

Jag har två barn, 8 och 4 år, lite nervös för hur tiden kommer räcka och hur långa dagar det blir för barnen på dagis/fritids, men mest nervös är jag inför intagningen, vill så gärna komma in.

• Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst
  • 80talist

Jag har sökt, också för första gången. Det är det enda jag är intresserad av att läsa och det är bara en stad som är aktuell för jag vill inte flytta, så det känns rätt snävt. Jag söker in på betyg och hoppas på det bästa. Jag har en 6-åring och en 2-åring och tänker att om det inte funkar med familjen så kan man alltid hoppa av eller göra studieuppehåll.
    Har läst omvårdnadsprogrammet och tycker att varenda kurs är intressant så det vore verkligen roligt om jag kommer in! 

• Beckah82

Här är en till

Jag har sökt till Borås och baserat på tidigare intagningar så vet jag att jag kommer in, vilket känns skönt för jag hatar att gå och vänta på besked

Jag är ensamstående, har en 14-åring på heltid och en 5-åring och en 3-åring på halvtid. Äldsta och yngsta har *speciella behov* och upptar väldigt mycket tid.

MEN jag är positiv, har bestämt mig för att det SKA funka och hoppas på det bästa

...men tufft som fasen kommer det att bli :-/ 

♥ Victor 9808, Alvin 0707, Elmer 0909 ♥
  • Mosaik

Kul att det var några fler :)

Jag har också bara sökt på ett ställe, att pendla känns inte som ett alternativ då jag redan har 3 mil till närmsta högskola. 

Min förstfödde är född under min gymnasietid så det senaste året har jag ägnat åt att plugga upp till ett slutbetyg, om jag kommer in så gör jag det på mitt högskoleprov, och skall man gå på senaste 10 års intagningar så SKA jag komma in på första antagningen.

Men man vet aldrig, vill inte ta ut nått i förskott.

Beckah, jag har också barn med speciella behov. Sonen har en måttlig utvecklingsstörning med allt vad det innebär, så studietiden kommer att bli tuff. 
    Men nu i vår har jag pluggat heltid på distans samtidigt som jag jobbat 60% så det borde gå om jag koncentrerar mig på studierna och inte jobbar massa bredvid.

80talist: Vad tror du om dina chanser?

• 80talist

Mosaik: När man tittar på antagningsstatistiken så var det rätt högt förra året (jag har sökt till Linköping) men jag tror nog att jag åtminstone kommer in som reserv ifall mina betyg är för låga.

Jag är osäker på mitt medelbetyg för allt har inte räknats samman sedan jag läste omvårdnadsprogrammet, men medelbetygen från gymnasiet är 17,17. Sen ökar det nog en aning när betygen från komvuxkurserna läggs till.

Så svårt att veta, det känns som om jag ligger och väger på gränsen.

• Nessie84

Kikar in och önskar er alla lycka till, hoppas ni alla kommer in :) jag börjar mitt 3:e termin i höst och är sjukt nöjd med mitt val. Det är en väldigt givande och rolig utbildning :)

• Lisamed1

Hej tjejer!
    Måste också önska er lycka till med ansökan och ert fina val!
    Jag tar examen imorgon i Linköping och har pluggat med 2 små barn, det har varit tufft ibland men det går bra! Allt går så länge man vill!
    Så lycka till alla blivande systrar :) 

• 80talist

Tack, Nessie84 och Lisamed1!
    Känns som en låååång väg innan man är klar med utbildningen, men en dag så. Första steget är ju att ens ta sig in, hehe

• 80talist

Jag fick besked om mitt meritvärde, det hamnade på 18,85. Enligt statistiken ger det mig en skaplig chans att komma in i Norrköping, men det kan bli snävt i Linköping. Vad är skillnaden, är det någon som vet?

Lisamed1, har du möjligtvis koll på om det spelar nån roll?

• Hanna36

Jag har nu avslutat min första termin på SSK-programmet i Borås... Har 3 små barn, men det har gått bra.. vill ni veta hur jag har lagt upp det med studier och pluggtid etc får ni gärna fråga!=)

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst