Inlägg från: 80talist |Visa alla inlägg
  • 80talist

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Jag har sökt, också för första gången. Det är det enda jag är intresserad av att läsa och det är bara en stad som är aktuell för jag vill inte flytta, så det känns rätt snävt. Jag söker in på betyg och hoppas på det bästa. Jag har en 6-åring och en 2-åring och tänker att om det inte funkar med familjen så kan man alltid hoppa av eller göra studieuppehåll.
    Har läst omvårdnadsprogrammet och tycker att varenda kurs är intressant så det vore verkligen roligt om jag kommer in! 

• 80talist

Mosaik: När man tittar på antagningsstatistiken så var det rätt högt förra året (jag har sökt till Linköping) men jag tror nog att jag åtminstone kommer in som reserv ifall mina betyg är för låga.

Jag är osäker på mitt medelbetyg för allt har inte räknats samman sedan jag läste omvårdnadsprogrammet, men medelbetygen från gymnasiet är 17,17. Sen ökar det nog en aning när betygen från komvuxkurserna läggs till.

Så svårt att veta, det känns som om jag ligger och väger på gränsen.

• 80talist

Tack, Nessie84 och Lisamed1!
    Känns som en låååång väg innan man är klar med utbildningen, men en dag så. Första steget är ju att ens ta sig in, hehe

• 80talist

Jag fick besked om mitt meritvärde, det hamnade på 18,85. Enligt statistiken ger det mig en skaplig chans att komma in i Norrköping, men det kan bli snävt i Linköping. Vad är skillnaden, är det någon som vet?

Lisamed1, har du möjligtvis koll på om det spelar nån roll?

• 80talist

Ja, Hanna36, vi vill hemskt gärna höra! Hur mycket tid går åt till studierna? Hur mycket läser du hemma och hur mycket är du hemifrån? Ser barnen dig nåt innan tentor?

• 80talist

Jag kom in på mitt förstahandsval, i Linköping. :)

Jag har också fått hem information om nollning och känner mig dels för gammal (28 år) dels för upptagen med två barn och make för att kunna festa. Så mycket aktiviteter som de hade under två veckor är mer än vad jag har hunnit med i hela mitt liv tror jag. Vad säger det om mig?... Obestämd 

Jag är ju nyfiken på vilka som kommer att läsa samtidigt som mig, men jag kommer konsekvent tacka nej till allt vad sittningar heter. Jag är totalt inriktad på studier och inget annat. Hoppas fler tänker så! 

Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst