Inlägg från: Hanna36 |Visa alla inlägg
  • Hanna36

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Jag har nu avslutat min första termin på SSK-programmet i Borås... Har 3 små barn, men det har gått bra.. vill ni veta hur jag har lagt upp det med studier och pluggtid etc får ni gärna fråga!=)

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36

jag har lagt upp det som så här: 9-16 är pluggtid, måndag- fredag. antingen är det föreläsningar eller så sitter jag hemma och pluggar, och då är barnen i skolan och på dagis. Detta har gjort att jag kunnat vara med barnen hela eftermiddagarna och hela helgerna. Inför tentor har jag ev satt mig nån halvtimme-timme på kvällen efter de gått å lagt sig! 

Det som krävt mest plugg nu under första terminen är humaniologin, så där vill jag rekommendera er att börja plugga in det redan efter första föreläsningen så ni inte halkar efter, för det är jättemycket som ska tryckas in i huvudet på kort tid! =) 

~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Flizan30 skrev 2012-07-08 11:57:19 följande:
    Hanna36: Jag tänker söka SSK Borås nästa vår och kombinera det med extrajobb inom hemtjänst. Funkar det att jobba extra och ändå hinna med studierna. Vilka kurser första terminen har varit lättast och känns smidigast att jobba extra vid sidan av?

Det är vissa i min klass som jobbar både 75 och 100%, men jag förstår inte hur de har fått ihop det...=/ jag har inte jobbat extra någonting, bara för att kunna fokusera helt på studierna. Sen känner jag att familjen skulle bli lidande om jag jobbade, då plugget tar så himla mkt tid.

Vårdvetenskapen är den första kursen, den är lång och ganska flummig, kräver inte så jättemycket plugg. Sen kommer humabiologin, och där behöver du lägga ner massa krut! 
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    JA77 skrev 2012-07-10 18:21:34 följande:
    "Humaniologi"? Vad är det? Ämnen inom humaniora är  t.ex sociologi och psykologi, men det är väl ine det du menar? Gissar att du menar den medicinska vetenskapen, t.ex anatomi och fysiologi.

HUMANBIOLOGI,det var felstavat!
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36
    Emmeliina skrev 2012-07-10 09:44:37 följande:
    Har ni någon vård erfarenhet sen innan, typ uska eller nåt sånt? Jag har fått för mig att man kanske kan jobba lite mer då under vissa kurser iaf beroende på erfarenhet och så. Men jag har kanske fel :)

Jag har jobbat som USK i 18 år. men jag känner att jag velat lägga mkt tid på föreläsningar istället för på jobb, och för min del har det varit bra att inte jobba extra, utan bara fokusera på plugget. Men alla är ju olika..
    ~ Mamma till 3 goingar ~
  • Hanna36

Du har stor chans att komma in, det är många som hoppar av och byter skola de första 2 veckorna även efter skolstart!

~ Mamma till 3 goingar ~
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst