Inlägg från: Emmeliina |Visa alla inlägg
  • Emmeliina

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Har också sökt in till SSK programmet men nere i Skåne, närmare bestämt Trelleborg, Ystad och Malmö. Är sjukt spänd på om jag kommer in eller inte!

Har en dotter som blev 1 år i mars i år så har inte lika tufft som er andra men är ändå inställd på att det blir svårare än om jag inte haft nåt barn alls :P

Jag var inne och kollade på Malmö högskola med vilka kurser som man läser och så, och då kunde man redan se vilka kurser man läser under de olika terminerna. Så det kan kanske ni andra också där ni har sökt in? 

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Ja jag hade tänkt jobba extra varannan helg cirka, hoppas det är möjligt utan att studierna blir allt för lidande.

• Emmeliina

Har ni någon vård erfarenhet sen innan, typ uska eller nåt sånt? Jag har fått för mig att man kanske kan jobba lite mer då under vissa kurser iaf beroende på erfarenhet och så. Men jag har kanske fel :)

• Emmeliina

Jag kom på reserv :( nr 6 på första, nr 8 på andra och nr 63 på tredje, fjärde, 81 på femte. 

Men grattis till dig mosaik :) 

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

hoppas på det men jag såg nu att där är bara 4 platser var på de två första jag valt som jag då är reserv 6 och 8 på så jag vet inte om det känns så betryggande ändå :/

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina
    aijo skrev 2012-07-12 16:37:29 följande:
    Tror du har goda chanser att ta dig in om du står som reserv 6 och 8.
    Det brukar sjunka massor efter att alla svarat på första beskedet. Håller tummarna att du tar dig in på andra nu då!
    mjo men där är bara 4 platser på varje för dem som sökt med hp. Men jag hoppas på bästa men är inställd på det värsta just nu :P 

Det är synd att man inte kan få veta löpande allt eftersom folk tackar nej, hade varit mer spännande då tycker jag :P 
    Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Måste man då ringa dit eller tar dem kontakt med en då? Efter att skolan börjat menar jag :)

• Emmeliina

Jag har sökt i Trelleborg, Ystad, Malmö och Lund men hamnade på reserv på alla.

• Emmeliina
    Nessie84 skrev 2012-07-14 16:57:08 följande:
    EmDi: den första placeringen (termin 2) var förlagd till geriatriken. Placeringen görs utifrån tidigare erfarenhet och/eller tidigare placeringar samt individuella önskningar. Många i klassen utan tidigare erfarenhet av vården hamnade på äldreboende, andra placerades på sjukhus. Jag hade jobbat inom äldrevården och ville inte hamna på äldreboende, placerades då på en onkologisk avdelning, Lärde mig mycket och fick göra massor... I våras "önskade" vi placering för hösten, jag valde bl.a. IVA och AVA- avdelningar :)

VFUn är fördelad på följande sätt:

Termin 2: Geriatrik (5 veckor)
    Termin 3: Somatisk Vård (8 v)
    Termin 4: psykiatrisk vård (5 v)
    Akut och perioperativ vård (5 v)
    OBS/GYN/PED vård (5 v)
    Termin 5: primärvård (6 v)
    Termin 6: ett antal veckor, minns inte inriktningen.

Utlandspraktik kan alla ansöka om, det finns dock några få platser/land och vissa länder är mer populära än andra. :)
    Är det så VFU:n ser ut på alla skolor eller är det bara på den skolan?
    Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Om jag kommer in på andra uttagningen (vilket jag hoppas!) så hade jag inte tänkt delta i sånt heller. Har visserligen inte 3 barn hemma men har 1 barn hemma, och att supa skallen i bitar (eller vad man nu gör) är inte mitt största intresse längre heller.

Tycker dem andra man är tråkigt får dem ju göra det :) Jag är iaf där för att läsa till ssk och behöver alla hjärnceller jag har! :D 

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Oj vad konstigt med internat i början när man går på högskolan :/ jag hade ringt till dem och förklarat läget med att du ammar och godtar dem inte det får man väl sjuka sig isf eller nåt. Lite förståelse får man hoppas dem har, alla börjar ju inte högskolan direkt efter gymnasiet innan man hunnit få barn och dylikt.

• Emmeliina

Förresten så såg jag igår på antagnings hemsida att jag blivit flyttat från reserv 63 i Malmö som var mitt tredje hands val till reserv 10!

Vet ni varför dem gör det nu helt plötsligt? Trodde inte man fick några nya besked förrän den 6 augusti.

• Emmeliina

Nu kom jag in! :D 

Det blev i Malmö som var mitt tredje handsval. Blev 1 reserv på första och andra hands valet. Men jag nöjer mig med Malmö än så länge.

Känns helt overkligt! 

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Ja det gör jag. Jag kommer ändå läsa i Malmö, det är bara praktiken som är i antingen trelleborg eller ystad isf så det är ingen större skillnad :)

Nicole 110322 <3
  • Emmeliina

Hur går det för er där ute? Här ska jag på upprop på måndag, börjar bli nervös nu :)
    Fick mitt studentkort igår så nu börjar saker ordna upp sig också. 

Nicole 110322 <3
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst