Inlägg från: avocadoo |Visa alla inlägg
  • avocadoo

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej hej :)

Sökte ssk på Sophiahemmet och fick veta att jag blivit antagen :) Känns jätteroligt. Någon mer som pluggar i Stockholm? 

• avocadoo
    Nessie84 skrev 2012-07-14 10:17:25 följande:
    EmDi: Ja det stämmer, RKH har som sagt en internationell profil och ca 40 veckors VFU vilket är jätte bra, det är då man lär sig mest. :) Håller tummarna för dig och hoppas du kommer in! :)
    Sophiahemmet har också minst 47 veckors vfu och erbjuder också de praktik utomlands... Jag valde att bara söka till Sophiahemmet eftersom det dels ligger närmre mig och att jag har hört att det ska vara en fördel när man kommit ut på arbetsmarknaden. 

Men jag har hört att bägge skolorna har väldigt hög kvalitet på sina utbildningar. 
  • avocadoo
    Nessie84 skrev 2012-07-14 11:24:55 följande:
    Ja, bägge har gott rykte. Vet inte så mycket om Sophiahemmet och deras utbildningsupplägg, har kompisar som läser där och är super nöjda :) angående närheten till dig, RKH ligger bara 5 min från Sophia :)
    Haha googlade nu och det var ju inget direkt avstånd :P Men jag sparar 5 minuter!
  • avocadoo

Är det någon mer som inte tänker delta i nollning och sådan aktiviteter första veckorna?

Jag har tre småbarn hemma och känner att jag måste prioritera och det känns som det kommer ganska långt ner på priolistan.

Är man världens tråkigaste då? :(  

• avocadoo
    Emmeliina skrev 2012-07-15 18:19:50 följande:
    Om jag kommer in på andra uttagningen (vilket jag hoppas!) så hade jag inte tänkt delta i sånt heller. Har visserligen inte 3 barn hemma men har 1 barn hemma, och att supa skallen i bitar (eller vad man nu gör) är inte mitt största intresse längre heller.

Tycker dem andra man är tråkigt får dem ju göra det :) Jag är iaf där för att läsa till ssk och behöver alla hjärnceller jag har! :D 
  • avocadoo

Kommer högskolan höra av sig till dem som blivit antagna nu med datum för upprop, eller dröjer det tills efter urval 2? Någon som vet?

• avocadoo
    avocadoo skrev 2012-07-15 17:35:35 följande:
    Är det någon mer som inte tänker delta i nollning och sådan aktiviteter första veckorna?

Jag har tre småbarn hemma och känner att jag måste prioritera och det känns som det kommer ganska långt ner på priolistan.

Är man världens tråkigaste då? :(  
    Oh no...

Idag damp brev ner i brevlådan om att utbildningen inleds med 2 nätters obligatoriskt internat. Och man åker buss tillsammans dit och hem.

Jag ammar fortfarande min minsting och det är 2,5 timmes resväg till "internatet."

Toppen... 
Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst