Inlägg från: Mimsan83 |Visa alla inlägg
  • Mimsan83

Vi som sökt till SSK-programmet i höst

Hej! Här är en som också sökt till syrra! Jag har blivit antagen till Ersta, och står som reserv nr 3 till Röda Korset, och nr 14 på Sophiahemmet! Drömmen är Sophia men det känns rätt kört! Någon annan som också ska börja i Sthlm nu i höst? :)

• Mimsan83

Jag får helt enkelt hoppas att det händer samma sak detta år :) Känner några som gått/ går på Ersta och Sophia men har ingen som helst koll på Röda Korset! Hur länge har du läst och hur är skolan?? :)

• Mimsan83

Gud så kul! Snacka om sammanträffande! Då kanske vi har samma chans, jag ingår i Bl och HP och ligger på plats 3 i HP-gruppen. Platser blir väl lediga om personer hoppar av i respektive grupp? I hp gruppen är det 36 som blivit antagna, om 3 byter så får jag platsen på RKH ;) hur ser din statistik ut?

• Mimsan83

Jag håller tummarna för dig!! Jaha, så de kallar till reservupprop redan imorgon, spännande!! Men oavsett vad så får man ändå vänta till efter den 24 för att få reda på om man får plats eller? Hmm, time will tell :)

Min halvsyster och en vän har gått på Sophia och var nöjda! Min syster går på Ersta med en termin kvar och hon är nöjd! Min svägerska har också gått där och har bara bra saker att säga! Alltså, oavsett vilken skola det blir så blir man nog nöjd! :) Men min dröm har alltid varit, sen den dagen jag bestämde mig för att bli sjuksyrra, att gå på Sophiahemmet! :) Är övertygad om att reserv 14 på Sophia inte kommer att gå, men kanske kan byta dit sen! Hoppas på det!

• Mimsan83

Haha jo det är min tvillingsyster:) hur visste du det? Världen ÄR liten!

Okej jag som trodde man kunde byta! Damn! Då är det bara att gilla läget helt enkelt!!

Svar på tråden Vi som sökt till SSK-programmet i höst