• Anonym

Förvirrad.

Hej!
    Jag är en 15 år gammal tjej och är väldigt förvirrad. Jag har alltid gillat killar, och varit kär i killar. Fast nu är jag väldigt förvirrad, vet inte riktigt vad jag ska göra mår dåligt. Har aldrig tänkt på det här förut så mycket, men har alltid tyckt att vara lesbisk är lite "äckligt". Vet inte hur jag ska uttrycka mig, men jag hoppas att ingen tar illa upp. Menmen, jag har aldrig varit kär i en tjej, och har inte varit attraherad av tjejer. Visst, jag har ju tyckt att vissa är väldigt fina och snygga, men aldrig mer än så. En fredagskväll så fick jag bara plötsligt en tanke "tänk om jag är lebb" och fick en obehaglig känsla i kroppen. Jag tänkte väl på det i några dagar, sen försvann tankarna i ungefär 2 veckor. För någon dag sedan kom det tillbaka och jag började tänka på det igen. Mår väldigt dåligt, vet inte vad jag ska göra. Får ibland spyattacker när jag tänker på det och har en jättekonstig känsla. Jag är inte kär i någon tjej, och tänder inte på tjejer. Men jag är jätterädd, när jag blir stor vill jag ha barn och en man. Men alla dessa tankar har gjort mig förvirrad, jag vill verkligen inte tänka på det mår dåligt. Pratat med mamma och hon sa att det var en vanlig grej som händer många. Min syster tänkte också på det här förut, och mamma, så hon sa att det var inget att vara orolig för. Mina tankar lugnar sig, och mår bra, sen ena sekunden kommer de tillbaka. Behöver hjälp, vet någon vad det är för "fel" på mig. Vill så gärna bli av med tankarna. Kramar!

• Svar på tråden Förvirrad.
  • Anonym

Det har redan blivit lite bättre med tankarna. Jag vet ju själv att jag inte är kär i en tjej och tänder inte på det heller. Men det är så jobbigt med alla dessa tankar som man inte vill tänka.

Okej, jag ska försöka att inte tänka på det. Men jag tycker det är helt okej att andra är homo/bi. Men just jag, jag vill ju inte vara det, och mår jätte dåligt av att tänka på det, inget jag "njuter" av. Skulle aldrig tänka mig se mig med någon kvinna, vill ha någon man då jag anser att det är "normalt" för mig.

Kram!

• Anonym

Hörrni, vill skriva ner lite grejer här som kan ha med dessa jobbiga tankar att göra. Så skulle uppskatta väldigt mycket ifall du tog er tiden och läste, och kom gärna med förslag.

Jag har alltid tyckt att jag inte är "vacker, fin"osv... När jag var mindre blev jag ibland retad, och jag var inte den populäraste flickan i skolan. Jag vill så gärna vara det, och jag tyckte att jag var ful, jag var aldrig nöjd med mig själv. När jag var liten försökte jag vara som mina kompisar, vill vara som de och se ut som de, för att passa in och inte bli retad. Än idag är jag osäker på min själv, väldigt osäker. Jag tycker inte riktigt att jag är fin, och vill gärna se ut som någon annan. Jag skulle mer än gärna byta kropp med någon tjej från min skola osv, tycker andra tjejer är mycket finare än mig osv osv.. Jag har alltid gillat killar, jag var kär i en kille konstant i 3 år, är det dock inte längre. Det har försvunnit efter alla dessa år. Men ja, jag blir jätte jätte förvirrad. Fick tanken helt plötsligt, från ingenstans, och det har varit bättre, mycket bättre vissa dagar andra inte. Känner hur min kropp är full med "hormoner". Jag gillar ingen tjej på det viset, jag är inte kär i någon tjej. Visst kan man tycka att någon är fin, men that's it. Blir inte kåt när jag tänker på tjejer.. Men kan någon förklara för mig varför jag utsätter mig själv för det här. Tankarna bara matas på hela tiden och jag mår piss.

• Anonym

Alltså jag blir helt tårögd, sitter här med en otrolig lättnad och ett leende på läppen. Efter att ha läst era svar blir jag bara glad. Jag vill bara krama om er alla. P30, vet riktigt inte hur jag ska förklara mig, ditt svar gjorde mig otroligt glad, tack verkligen, och alla ni andra! Ferdinand, tack verkligen. När tankarna är som värst ska jag kolla igenom alla era svar! Kloka människor! Kramar till er alla!

• Anonym

Kan säga att mitt självförtroende har blivit bättre nu under dom senaste veckorna. Har liksom inte låtit någon trycka ned mig på det viset dom gjorde förut. Kan med (glädje) säga att tankarna har blivit allt mer bättre efter era kommentarer.. har insett att tankar bara är tankar och man måste väl någon gång tänka på grejer man egentligen inte vill. Jag borde väl inte göra någon så stor grej utav det i början, vet ju själv vad jag gillar, vad jag tänder på och vad jag blir kär i. Så egentligen borde tankarna göra sitt och jag får väl ignorera dom.

Tack snälla! Ni får mig på gott humör!

Svar på tråden Förvirrad.