• Kjell2

varannan helg??

Gå till familjerätten och fixat ett skrifligt fastställt schema.

• Kjell2
    Anonym (helg) skrev 2012-06-04 11:27:54 följande:
    vi har vart i fam rätt 2 ggr o han bara satt o ljög....

han kan ej prata m mig....han som e surig efter ett år fortf....jag försöker för barnen...

men ja för å slippa ses så klart e ju bäst å hämta o lämna på dagis å då vet jag att han kommer...annars ringer väl dagis kl 17 till mig å undrar vem som hämtar! 
    Vad kom ni överrens om för schema på familjerätten och fastställde FR schemat?

Ovasett hur mycket bra argument mm du hittar här och på andra ställen så hjälper det inte om han vägar gå med på det.
  • Kjell2
    Anonym (helg) skrev 2012-06-04 11:34:56 följande:
    då vi var där var d bara varje lö nu har han en lgh...då följde han detta bara 4 ggr  o sen slutade han svara i tel då d inte passade att ta barnen....så nu har han tagit upp detta...vi har ingen kontakt m famrätten mer då han bara satt o ljög när vi var där å när d ringde med.....
    Har ni ett fastställt schema är det schemat som gäller.

Hjälper inte FR får du väl gå till tingsrätten för att få någon ordning på umgänget,
  • Kjell2
    Anonym (helg) skrev 2012-06-04 11:42:11 följande:
    ljög om att han skulle ta d varje lördag o tog bara 4 ggr.....fam rätten e ju inte värt nåt man blir ju inte hämtad av polis om man ej tar sina barn........

tingsrätten o ensam vårdnad menar du det e ju svårare än att bli miljonär juh...

Oavsett domstol, polis, familjerätt mm kan man aldrig tvinga en förälder att ta han om sitt barn. Om ni nu har ett fastställt schema kör på det. Är det lördag det står där så kör ni lördag. Eller så kommer ni överrens om något annat.

Har ni inget fastställt schema så gå till TR för ett umgängesschema. Vårdnaden behövver du inte blanda in.
  • Kjell2
    Anonym (helg) skrev 2012-06-04 11:46:44 följande:
    problemet e  väl att han tro han kan göra som han vill när han vill.......

värre för barnen att avbryta flera gg per år i så fall....

jag vill bar att han hämtar o lämnar på dagis.... 
    Så länge han tror han kan göra som han vill kan du glöma att lämna och hämta på dagis. Inte förren du sätter hårt mot hårt, genom att följa schemat, gå till FR, gå till TR kommer du få stopp på honom.
Svar på tråden varannan helg??