• Anonym

va fan bor vi i för jävla land!!!!!!

Hur vill du att det ska fungera TS? Ska alla som inte har förstahandskontrakt eller bostadsrätt i Stockholm får hjälp av socialtjänsten? Ska soc ha dessa lägenheter och hyra ut dem till er? Eller ska staten bygga särskilda hyreshus för de som inte har något kontrakt? Hur länge ska man få bo där?

Ni har vetat i 3 år att ert kontrakt går ut.Ni har haft all tid i världen att hitta något annat. Jag har massor med vänner med barn som bor i andra hand och flyttar varje år, hur hittar dom lägenhet?

Sök på pendlingsavstånd från Stockholm (bålsta, enköping, södertälje, stuvsta etc). Det FINNS lägenheter.

• Anonym

I Hallstavik står det tomma lägenheter

• Anonym
    Anonym (hjälp) skrev 2012-06-05 13:14:48 följande:
    Nej de är sjukt :( jag blir bara så förbannad. man hamnar ju liksom mellan systemet man har pengar men man får ingen lägenhet, men skulle man va missbrukare så hjälper dom en ....
    Men du har ju inte direkt tagit till vara på eller tackat för de tips du har fått här i tråden heller.
  • Anonym

Det finns lägenheter utanför sthlm som flera påpekat i tråden. I Bro, Gnesta, Södertälje, Märsta osv. Att det är omöjligt att få en bostad i sthlm är Bullshit!

• Anonym

Är det bara jag som får känslan av att ts inte vill ha hjälp utan enbart klaga?

• Anonym

Ni får väl pendla och flytta långt ut, typ RImbo eller så?

• Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:20:33 följande:
    Fast vet ni vad, jag är också i behov av en lägenhet, och jag söker lägenheter överallt, Rimbo, Södertälje, Norrtälje, bålsta, sigtuna ja överallt, och jag får ändå inte, fast det är långt ut. Har stått i bostadskön i 3 och ett halv år. Så bara fr att man söker långt ut så är det inte lätt att få, trots ordnad ekonomi.
    I hallstavik står det tomma lägenheter
  • Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:25:57 följande:
    Vart ligger hallstavik? Aldrig hört talas om det ens :/
    nordväst om rimbo
    kolla roslagsbostader.se

• Anonym
    missfandersson skrev 2012-06-07 18:32:24 följande:
    Men vad dum jag är, visste ju det! Jag är medlem på roslagsbostäder.se och har intresseanmält flera lägenheter där, utan resultat :(
    har du kollat gnesta, järna och södertälje?
  • Anonym

Jag har stått i kön i några månader och kan få lägenhet i Ronna/Södertälje i morgon om jag vill?

Svar på tråden va fan bor vi i för jävla land!!!!!!