• bebispågång

Barnvagnsmärken

Det finns en uppsjö av olika barnvagnar och märken därute, och som förstagångsdöräldrer kan det vara otroligt svårt att lista ut vilken man ska ha. Därför undrar jag nu vad ni tycker. Alla har olika behov, och olika modeller, men vilket märke anser ni påverkar de mest tillförlitliga barnvagnarna?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Barnvagnsmärken
  • bebispågång
    ProudMama skrev 2012-06-06 11:33:24 följande:
    Menar du en Nitro city? Sån med svängbara hjul?

Ja, precis den jag menar
  • Tittij

Mest pålitlig är väl kanske Emmaljunga. De håller ju år efter år.
    Bästa vagnen vi haft är utan tvekan Bugaboo. Den är lättkörd, enkel att lasta, lätt och smidig på alla sätt. Dessutom sitter barnet bäst i den då den är skålformad. Vi hade en Teutonia först och min lilla satt som en säck potatis. Sen när vi bytte kunde hon sitta hur bra som helst! 

• ProudMama

Bor du någonstans där det blir mycket snö hade jag inte köpt den. Vi hade sån och den var omöjlig då! Fast man kunde låsa hjulen, man kom ingenstans!

• bebispågång
    ProudMama skrev 2012-06-06 11:37:17 följande:
    Bor du någonstans där det blir mycket snö hade jag inte köpt den. Vi hade sån och den var omöjlig då! Fast man kunde låsa hjulen, man kom ingenstans!

Tack för tipset, vi bor söderom i landet men lite tuffare terräng i form av grusvägar och tyvärr kommer inte heller skottbilen hit. Defenetivt värt att tänka på. Ska åka och kolla på de faktiska vagnarna.  
  • ProudMama

Skulle nog satsa på en duo edge isåfall! Sån har vi haft och vi bor också så vi går i mycket i tuffare terräng ibland. Riktigt bra! Eller brion. Lite smidigare än duo edgen!

• IsabellaP

Vi har en Brio happy med stora fina lufthjul, och sambon, jag och dottern älskar den :) grymt gung så hon somnar nästan alltid när vi promenerar. Rymlig varukorg också. Skogsstigar funkar bra men också att köra inne i stan. Just nu ångrar jag INTE att vi valde en vagn med 4 fasta hjul :) kört i slask med, gick också bra och ja, vi såg hur andra fastnade med sina vagnar med plutthjul fram...

• Linmin

Urban Jungle är den absolut bästa vagn jag har haft, och då har jag haft några stycken.. Älskar UJ helt enkelt......

• humlan1234

Kronan gillar jag. Rejäl vagn med fyra luftfyllda, fasta hjul. Passar bra både på landet och i stan.

• Lavish
    IsabellaP skrev 2012-06-06 21:59:46 följande:
    Vi har en Brio happy med stora fina lufthjul, och sambon, jag och dottern älskar den :) grymt gung så hon somnar nästan alltid när vi promenerar. Rymlig varukorg också. Skogsstigar funkar bra men också att köra inne i stan. Just nu ångrar jag INTE att vi valde en vagn med 4 fasta hjul :) kört i slask med, gick också bra och ja, vi såg hur andra fastnade med sina vagnar med plutthjul fram...
    Måste säga att jag inte är så nöjd med Brio happy faktiskt. Den är väldigt stor och därmed jätteknepig att åka buss med. Sen är själva sittplatsen för barnet så himla stor, barnet får liksom inget stöd för ryggen om det är en nyfiken unge som vår. Och slutligen har vi haft massor med problem med punka på luftdäcken.

Men visst har den skönt gung, är oslagbar i terräng eller slask och har en bra varukorg.
  • Tessan08

Älskar våran brio happy med luft hjul! Skön och lätt att köra och sonen sover så skönt i den! Dock är den eller jag klumpig i affären ;)

• IsabellaP

Lavish: vi har med knäledshandtag, utan de hade jag också tyckt att det varit krångligt på buss etc. Man står inte i vägen vare sig på buss, t-bana, pendel eller spårvagn med den :) hade vi haft teleskopvarianten hade vi varit körda! Nu har vi bara använt liggdelen än, börjar med sittdelen om ett par månader så får se om jag gillar den lika mycket då :)
    Är jag inte nöjd då så ska jag provköra teutonias med 4 hjul, lite nättare vagn men inte samma gung.

Svar på tråden Barnvagnsmärken