Inlägg från: Anonym (ivf m donation) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ivf m donation)

Ingen sperma?

Hejsan!

Min sambo hade heller inga spermier. Han hade inget kromosomfel, men biopsin visade ändå att han saknade spermieproduktion. De vet inte vad det beror på.

Efter en tid av funderingar och många tårar från oss båda bestämde vi oss för donation. Vi lyckades på första försöket är nu gravida i v14. Självklart är det en underlig tanke att inte veta var hälften av barnets gener kommer ifrån, vem kommer barnet se ut som? Men sambon är lycklig och nöjd med beslutet och det är jag också. Han ser det här som det näst bästa, vi får uppleva en graviditet tillsammans och jag är biologisk förälder. Det tycker han var viktigt eftersom det trots allt är mig han vill ha sin familj med. Och om jag haft barn sedan tidigare, hade han vänt mig ryggen då? Såklart inte. Jag vet att han blir en underbar pappa på alla sätt som egentligen räknas, han kommer att älska barnet oerhört!

Jag vet att du har mycket att tänka på, det är ett helvete man går igenom med dessa chockande besked! Men oavsett hur det går så finns det möjliga lösningar. Ta god tid på er och fundera på vad som är rätt för er. Jag hoppas att det slutar med ett gemensamt barn för er!

Kramar

Svar på tråden Ingen sperma?