• Anonym

Ingen sperma?

TS: Beklagar, men kanske också litet skönt att ha fått veta vad som gäller?

Jag har ingen egen erfarenhet av varken det ena eller andra, men ivf-försök om man väl får fram spermier har alla chanser att lyckas. Är spermierna av 'halvdan' kvalitet, kan man ändå lyckas genom att göra icsi, dvs injicera dem i ägget så de behöver inte vara simkunniga alls...

Är det ett kromosomfel, och det faktiskt inte finns någon möjlighet för din man att bli pappa med sina egna spermier, kan ni ju ändå bli föräldrar genom spermiedonation. Din man kommer ju ändå kunna vara med hela vägen, även om det rent genetiskt inte blir hans barn? Det kanske känns väldigt främmande för er nu, men om alternativet är att leva barnlösa så kanske det ändå är att föredra? Det kan förvisso bara ni bestämma.

Adoption är ju ett annat alternativ, men det är lång väntetid...

• Anonym

Min kille har heller inga spermier i sädesvätskan.
    De plockade ut dem direkt från testikeln istället och befruktade mina ägg med microinjektion.
    Vi blev gravida på den sjätte behandlingen och fick en son i april!  
    Ingen kromosomavvikelse. 

• Anonym

Tack!
    Det tog totalt 2 år och 2 mån. 

• Anonym

Här är en till.
    Vi fick beskedet onsdag den 13/6.. Inte en enda spermie i spermaprovet.
    Ska lämna ett nytt och tre månader för att se så att det inte bara var något tillfälligt och sen ska vi bli kallade för ett besök.

Har ingen aning om vad som händer nu!
    Hela världen vändes upp och ner och det kändes som alla drömmar och hopp krossades men efter att ha googlat och surfat runt har ändå lite hopp kommit tillbaka.

Vi var beredda på att det kanske skulle vara dåliga spermier och att vi kanske skulle var tvungna att gå igenom ivf men detta trodde vi inte ens var möjligt. Det kom som en chock.

Svar på tråden Ingen sperma?