• Dagmamman

rikshospitalet diet?

`Skall börja idag, pressad av min syster (tack! ) Någon som vet vad jag har att vänta mig?  Det verkar hemskt tufft...

• Svar på tråden rikshospitalet diet?
  • La Lola

Varför inte välja något som fungerar mer långsiktigt?

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Dagmamman

Som syrran beskriver det, är det en bra kickstart på viktnedgången. Kanske om man går ner några kilon snabbt, att man blir mer motiverad till att lägga om matvanorna permanent?

• La Lola
    Dagmamman skrev 2012-06-08 08:47:48 följande:
    Som syrran beskriver det, är det en bra kickstart på viktnedgången. Kanske om man går ner några kilon snabbt, att man blir mer motiverad till att lägga om matvanorna permanent?
    Fast då är det väl bättre att ta nån shake så att du får i dig alla näringsämnen?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • M C

Är inte det en LCD-diet?

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Tramsa
    Dagmamman skrev 2012-06-08 08:42:10 följande:
    `Skall börja idag, pressad av min syster (tack! ) Någon som vet vad jag har att vänta mig?  Det verkar hemskt tufft...
    I början av 2000-talet var den dieten väldigt populär bland folk på min dåvarande arbetsplats. Den och den där kålsoppan. Jag minns det som att det var ett väldigt klagande i lunchrummet och att ingen blev något smalare direkt. Men alla var väldigt nöjda när de var klara, så de verkade vara mentalt uppiggande på något vis iallafall.
  • Kjell2

Är det inte en sån där lågkaloriediet när man äter någon tomat-rotsakssoppa?

I så fall kan du riskera att råka ut för trötthet, humörsvägningar, huvudvärk, hunger, koncentrationssvårigehter. Ska du samtidigt fungera på jobbet, hemma mm kan det bli svårt.

Första dagarna kommer säkert gå bra förutom att du är hungrig. Du kommer tappa en del vikt, i huvudsak i form av vätska. Sen kommer en riktigt jobbig period där viktminskningen dels blir mindre och mycket av det ovan riskerar att dyka upp. Väldigt lätt att då tappa diciplinen och börja moffa med resultataet att man går upp allt igen.

Ska man hålla någon form av häftigare lågkaloriediet gäller det att diciplinen är på topp samt att man har stöd hemmifrån. Bör också finnas någon form av acceptans att man inte kommer funka 100% på jobbet.

Svar på tråden rikshospitalet diet?