• Sarah f

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Anonym (Blackcocklover) skrev 2012-06-26 19:25:23 följande:
    Min man är väldigt förstående när det gäller detta, han var lite orolig i början att jag skulle ut och jaga mörkhyade män men jag förklarade som det var, att männen i sig är jag inte ett dugg intresserade av. Jag vet att han också gillar att se på porr, fast han föredrar att låtsas som att han inte gör det. Hans datorkunskaper inbegriper inte att rensa webhistoriken.

Så storsint av honom! Många män blir ju rätt knäckta om man gillar stora snoppar.
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Sarah f
    Anonym (Blackcocklover) skrev 2012-06-26 19:21:56 följande:
    Lyckligtvis har jag en iphone så det är väldigt sällan jag är helt utan möjlighet. Men vad som händer är att jag blir lättirriterad, frustrerad, får kort stubin. Det vanliga som kännetecknar abstinens med andra ord. Skriver ut ordet "abstinens" utifall captain Obvious skulle få för sig att rädda tråden igen.
    Trivs du med ditt beroende?
  • Sarah f
    Anonym (Blackcocklover) skrev 2012-06-26 19:36:55 följande:
    Det handlar om epitet, jag skulle själv helst inte benämna det som ett beroende utan mer som ett alternativ till virkning för den moderna frigjorda kvinnan. En hobby, ett tidsfördriv eller kanske det mest träffande av allt; en passion!

Fast du sa själv att det var stating the obvious att benämna det beroende. Hur ska du ha det?

tydligen trivs du med din "hobby" och din man med! :)  
  • Sarah f

Jag har också passioner men jag blir inte drabbad av abstinens av dem.

• Sarah f
    Anonym (Blackcocklover) skrev 2012-06-26 19:40:02 följande:
    Då är du inte tillräckligt passionerad. 
    Bullshit, det har inte med det att göra. En passion måste inte vara förödande. Är alkoholism en passion?
  • Sarah f
    Sarah f skrev 2012-06-26 19:50:51 följande:
    Bullshit, det har inte med det att göra. En passion måste inte vara förödande. Är alkoholism en passion?

Eller så har du rätt och då är jag väldigt glad att jag inte är så passionerad som du är. Det verkar rätt bökigt!
  • Sarah f
    Fridayyy skrev 2012-06-27 08:52:06 följande:
    Men en del människor tar fem mackor istället och är mätta när festmåltiden skall lagas och ätas. Hur kul är det??
    Om man ska tro tråden så är det inget man får ha en åsikt om. Trots att det är minst lika illa som att sexvägra för att man inte fått ett par nya skor eller något annat.

Att ta ansvar för sin egen sexualitet i all ära, men ska man inte ta ansvar för den gemensamma sexualiteten också? Den är ju i regel skörare. Det är väldigt få personer som får problem för att de inte kommer i håg att onanera.  Desto fler får problem för att de glömmer bort sin förhoppningsvis älskade partner.  
  • Sarah f

Män som onanerar till porr så till den milda grad att de i princip slutar ha sex med sin partner verkar ju vilja protestera mot sin partner. Att det kallas "missbruk" är inte en ursäkt.

• Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:03:26 följande:
    Ja, då måste man givetvis ta en diskussion om hur man ska ha det med de gemensamma aktiviteterna eller om var och en ska stå för sin egen "mathållning".
    Allt bygger på att man kommer fram till gemensamma värderingar i en öppen diskussion där allas åsikter respekteras samt att man kan kompromissa och vara generös och storsint mot sin partner.
    Den eviga balansgången mellan de egna, den andres och de gemensamma behoven. 

Vem har sagt att relationer är lätt?

Så du tycker att det är en lösning att båda onanerar endast, eftersom mannen föredrar det i det givna fallet? 

• Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:16:09 följande:
    Om det är den lösning paret trivs med (och gemensamt beslutat i en öppen och respektfull diskussion).
    Jag kan jag inte säga åt dem att deras samliv är torftigt och att de borde separera för att hitta den perfekta partnern och det perfekta sexlivet någon annanstans.
    Personligen har jag andra ideal.
    I den perfekta världen fungerar kommunikationen prickfritt och bägge känner lika mycket lust jämt.
    Tyvärr existerar detta idealtillstånd sällan och kräver stort engagemang och arbete från bägge parter för att upprätthållas. 

Massa PK snack i ditt svar, men om du enkelt svarar på frågan; ska mannens lust till porr styra samlivet?
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!