Inlägg från: AgnesLucia |Visa alla inlägg
  • AgnesLucia

Några fler viktväktare?

Hej!
    Har du tillgång till appen då? Jag skulle vilja köra viktväktarna om de har lyckats få ordning på tekniken. Någon som vet om deras e-verktyg fungerar på Iphone nu? Har inte fungerat tidigare.  

• AgnesLucia

Kan man fylla i allt man äter där? Alltså fylla i Propoints? Kör man fortfarande ProPoints?

• AgnesLucia

Låter bra! Verkar inte vara så många som kör vv nuförtiden? Ska kika och fundera på om det är det rätta för mig. 

• AgnesLucia

Jag kör min första vecka med VV nu. Tycker att konceptet "mättande dag" är riktigt bra. Känner mig fri att äta som jag vill utifrån vissa livsmedel, sedan kan jag använda veckobonusen om det är något extra jag vill ha. Det bästa är att man genom en lätt knapptryckning kan se hur många ProPoints man ätit om man istället hade räknat. Jag lär mig programmet på ett väldigt smidigt sätt måste jag säga! 

• AgnesLucia

Jag tycker att det går långt över förväntan. Hoppas nu bara att det ger resultat också! Jag avviker från programmet så att jag inte kommer att väga mig. Den här gången ska jag fokusera på att ändra min livsstil och känna efter hur jag mår och vad som händer med kroppen, inte stirra mig blind på vågen. Jag gick för drygt ett år sedan ner 22 kilo med pulver diet. Efter en tuff period så har jag gått upp allt och lite till. ALDRIG mer. Nu får det gå långsamt men det ska vara hållbart. 

Idag har jag ätit:
    Kesella med blåbär och musli till frukost.
    Banan till mellis
    10 bitars sushi och misosoppa till lunch
    Minikeso med banan och äpple till mellanmål
    Laxomelett med ost och broccoli till middag

Idag har jag räknat ProPoints eftersom jag hade en utelunch inplanerad. 

Stämmer det verkligen att en bit sushi är 1 ProPoints? Vet att jag sett en annan siffra någonstans också... Hoppas verkligen att det stämmer. Älskar sushi och det är ju så enkelt att räkna då om man behöver äta lunch ute (vilket jag behöver relativt ofta i mitt jobb). 

• AgnesLucia
    MorAnna79 skrev 2013-01-10 20:31:29 följande:
    jag funderar på att börja med vv igen, Har varit med förut och lyckades gå ner 27 kg! Men detta var 2005. Vad jag förstår är det annorlunda nu. Kan någon berätta mer? Har man nytta av materialet sedan dess? Det finns online och mötes nåt... berätta lite och ge tips!
    Jag var med runt 2004 och jag tycker absolut att man känner igen sig men med ny teknik så är allt lättare. Dessutom tycker jag att kostprogrammet utvecklats till det bättre!
  • AgnesLucia
    fröken01 skrev 2013-01-13 00:49:09 följande:
    Är det någon som har tips på luncher med lågt pp att dela med sig av? Gärna snabblagat och inte för dyrt. Är mammaledig.
    Har kört en vecka nu och till lunch har jag antingen ätit rester från gårdagens middag eller typ ägg och bönor och sallad. Någon lätt sallad undviker jag, blir för hungrig. Sushi har jag ätit en dag. Och så ser jag till att äta mättande mellanmål, gärna lättkesella och bär eller ägg. 
  • AgnesLucia

Bananer innehåller ju en del kalorier men de mättar också bra. Jag kör varianten "mättande dag" och äter fritt av de livsmedel som är "gröna". Ingen dag har jag legat över PoPoints-antalet. Ibland ligger jag dock långt under som idag så har jag egentligen 20 ProPoints kvar. Men jag är mätt och har känt mig nöjd hela dagen. Så då tänker jag att det är bra. Försöker lära känna mina hungersignaler. 

• AgnesLucia
    M C Catta skrev 2013-01-24 10:04:43 följande:
    Här är en till som precis joinat VV. Hoppas det är ok att haka på här!
    Välkommen, lite mer liv i tråden är välkommet!

• AgnesLucia
    Fidelis ad urnam skrev 2013-01-24 15:10:48 följande:
    Det står stilla, men har precis haft äggplock efter över en månads hormonbehandling och ska ha återinsättning på måndag. Så just nu kan vikten få stå still 
    Hoppas att det går vägen för er! 

Är inne på min tredje vecka och de senaste dagarna har varit mest utmanande. Jag har ätit ute några  gånger. Försökt göra bra val men det är inte helt lätt. Idag beställde jag en kycklingsallad och när den kom var den indränkt i dressing (tänkte att den skulle komma bredvid). Men jag tänker att det är bra träning att ändå utsätta sig för vinkvällar med kompisar och uteluncher. Jag behöver hitta fungerande strategier som ska hålla ett helt liv och då kan man inte sätta livet på paus. Jag vet ju allt för väl vad som händer när jag trycker på play igen då. Så lärdomar är det jag behöver!  
  • AgnesLucia
    M C Catta skrev 2013-01-26 18:32:38 följande:
    Jag har under veckan ätit mina 26 pp, varken mer eller mindre. Men idag har jag börjat nalla av veckobonusen eftersom mannen fyller år i morgon och vi har haft middag och tårtfika idag. Har skrivit upp allt med som sagt, nästan 20 pp från veckobonusen är tagen. Det är första veckan jag kör och det känns jättemärkligt att kunna äta både tårta och krämig pastasås när man vill ner i vikt. Hur påverkar veckobonusen er viktnedgång? Får nog ta en riktig långpromenad i morgon :) Är krasslig så någon ordentlig träning blir det inte iaf. Hur går det för er andra under helgen?
    Åh, nu är jag sugen. Har varit på dop idag och ätit paj (kostade många pp för lite mat) och så en liten bit tårta och en chokladboll. Fasen vad det triggar, plus att jag får äta mindre mat= hungrig. Så ingen bra dag idag. Tyckte ändå att jag förberedde mig väl genom att äta 3 ägg med skinka till lunch så jag inte skulle vara så hungrig vid dopet. 
    Och imorgon ska jag på en födelsedagsmiddag. Massor av tillfällen att lära sig av den här veckan då... 
  • AgnesLucia
    Sorbus skrev 2013-01-27 14:00:46 följande:
    Det är nu du ska vara nöjd med att du valt viktväktarna, etersom de har upplägget med att frukt och grönt är noll pp. Du kan äta en trerättters middag för bara några få poäng om du väljer rätt, så behöver du absolut inte vara hungrig i alla fall.
    Jo, det är en klar fördel också att lära sig hantera situationer där man inte kan förutse allt och ändå kunna hålla kontrollen. Trots 2 middagar ute, ett dop och en födelsedagsmiddag för min syster har jag kunnat hålla mig inom programmet. Har försökt överskatta istället för underskatta och då har jag ändå 20 veckobonusar kvar- och 6 aktivitetspoints. Har veckobyte på tisdagar så jag är ändå nöjd med veckan. Dock har jag vid ett flertal gånger varit hungrig vilket man inte behöver vara om man gör som du säger Sorbus, behövs bara lite planering. 

• AgnesLucia

Hej, roligt med nya i tråden! 

Jag harvar på. Kan inte meddela några viktresultat då jag inte väger mig men den här veckan var det minus 1 cm i midjan. Totalt -7 cm i midja, -3 cm runt höft och lår, -1 cm runt arm och - 3 cm runt bysten sedan den 7 januari. 

Igår hade jag ingen bra dag, hade verkligen sug på kvällen. Då åt jag lunch ute och jag måste lära mig att ställa fler frågor och inte bara ta det jag tror är bra. Valde en pastarätt med köttbullar i tomatsås. Det var bara det att tomatsåsen var baserad på grädde och sen var det fullt med ost på som smält. Sen åt jag dessutom 2 pannkokor på kvällen... 
    Men om jag räknat rätt så rymdes det ändå inom programmet. Men idag ska det bli en stabilare dag.  

• AgnesLucia

Hallå! Kul med nya i tråden och vilka imponerande resultat!!! 
    Jag försöker få upp mig själv på banan efter en första dipp från programmet som började med en restaurangkväll, bröllop och lite annat som gjorde att jag kom ifrån programmet och slutade skriva upp. Har funderat på vad som gjorde att jag gjorde det valet och en förklaring är att jag blir oerhört hungrig av PMS- och godissugen. Så det behöver jag vara uppmärksam på och inte tillåta några avsteg runt den tiden- för då blir de gärna fler. Annars försöker jag att se hur jag kan lära mig följa programmet på ett mer långsiktigt sätt. Jag vet med mig att jag kan vara väldigt "på" eller "av" och då gäller det för mig att hitta sätt att återgå till sunda vanor när/om jag hamnar i en "av-period". 

• AgnesLucia
    Fidelis ad urnam skrev 2013-02-16 09:47:01 följande:
    Hej hopp. 
    Här kör jag igång igen efter MF i måndags. Har lyckats tröstäta mig upp 2 kilo denna vecka :-/ 
    Beklagar och lider med dig. Ny dag idag. 

Har just ätit tre ägg med 2 tsk majonnäs till frukost och känner mig hungrig. Grrr. Får öka på med ett ägg till och en tsk majjo. Vet att det blir en dålig start på dagen annars.  
  • AgnesLucia
    Scruffy skrev 2013-02-16 20:25:10 följande:
    HAr provat en mättande dag idag. Min enda oro är att det kanske blev lite mycket risitto ikväll. Har nog promenerat en mil idag. Har planerat in en mättande dag imorgon också, Tycker dock att det är svårt att hutta ett bra mellanmål. På måndag räknar jag points igen.
    Tips på mellanmål:
    minikeso och frukt
    kesella med bär
    ägg
    havregrynsgröt (ev någon bonuspoints för en dl mjölk) 
Svar på tråden Några fler viktväktare?