Några fler viktväktare?
Hej!
Har du tillgång till appen då? Jag skulle vilja köra viktväktarna om de har lyckats få ordning på tekniken. Någon som vet om deras e-verktyg fungerar på Iphone nu? Har inte fungerat tidigare.
Hej!
Har du tillgång till appen då? Jag skulle vilja köra viktväktarna om de har lyckats få ordning på tekniken. Någon som vet om deras e-verktyg fungerar på Iphone nu? Har inte fungerat tidigare.
Kan man fylla i allt man äter där? Alltså fylla i Propoints? Kör man fortfarande ProPoints?
Låter bra! Verkar inte vara så många som kör vv nuförtiden? Ska kika och fundera på om det är det rätta för mig.
Jag kör min första vecka med VV nu. Tycker att konceptet "mättande dag" är riktigt bra. Känner mig fri att äta som jag vill utifrån vissa livsmedel, sedan kan jag använda veckobonusen om det är något extra jag vill ha. Det bästa är att man genom en lätt knapptryckning kan se hur många ProPoints man ätit om man istället hade räknat. Jag lär mig programmet på ett väldigt smidigt sätt måste jag säga!
Jag tycker att det går långt över förväntan. Hoppas nu bara att det ger resultat också! Jag avviker från programmet så att jag inte kommer att väga mig. Den här gången ska jag fokusera på att ändra min livsstil och känna efter hur jag mår och vad som händer med kroppen, inte stirra mig blind på vågen. Jag gick för drygt ett år sedan ner 22 kilo med pulver diet. Efter en tuff period så har jag gått upp allt och lite till. ALDRIG mer. Nu får det gå långsamt men det ska vara hållbart.
Idag har jag ätit:
Kesella med blåbär och musli till frukost.
Banan till mellis
10 bitars sushi och misosoppa till lunch
Minikeso med banan och äpple till mellanmål
Laxomelett med ost och broccoli till middag
Idag har jag räknat ProPoints eftersom jag hade en utelunch inplanerad.
Stämmer det verkligen att en bit sushi är 1 ProPoints? Vet att jag sett en annan siffra någonstans också... Hoppas verkligen att det stämmer. Älskar sushi och det är ju så enkelt att räkna då om man behöver äta lunch ute (vilket jag behöver relativt ofta i mitt jobb).
Bananer innehåller ju en del kalorier men de mättar också bra. Jag kör varianten "mättande dag" och äter fritt av de livsmedel som är "gröna". Ingen dag har jag legat över PoPoints-antalet. Ibland ligger jag dock långt under som idag så har jag egentligen 20 ProPoints kvar. Men jag är mätt och har känt mig nöjd hela dagen. Så då tänker jag att det är bra. Försöker lära känna mina hungersignaler.
Hej, roligt med nya i tråden!
Jag harvar på. Kan inte meddela några viktresultat då jag inte väger mig men den här veckan var det minus 1 cm i midjan. Totalt -7 cm i midja, -3 cm runt höft och lår, -1 cm runt arm och - 3 cm runt bysten sedan den 7 januari.
Igår hade jag ingen bra dag, hade verkligen sug på kvällen. Då åt jag lunch ute och jag måste lära mig att ställa fler frågor och inte bara ta det jag tror är bra. Valde en pastarätt med köttbullar i tomatsås. Det var bara det att tomatsåsen var baserad på grädde och sen var det fullt med ost på som smält. Sen åt jag dessutom 2 pannkokor på kvällen...
Men om jag räknat rätt så rymdes det ändå inom programmet. Men idag ska det bli en stabilare dag.
Hallå! Kul med nya i tråden och vilka imponerande resultat!!!
Jag försöker få upp mig själv på banan efter en första dipp från programmet som började med en restaurangkväll, bröllop och lite annat som gjorde att jag kom ifrån programmet och slutade skriva upp. Har funderat på vad som gjorde att jag gjorde det valet och en förklaring är att jag blir oerhört hungrig av PMS- och godissugen. Så det behöver jag vara uppmärksam på och inte tillåta några avsteg runt den tiden- för då blir de gärna fler. Annars försöker jag att se hur jag kan lära mig följa programmet på ett mer långsiktigt sätt. Jag vet med mig att jag kan vara väldigt "på" eller "av" och då gäller det för mig att hitta sätt att återgå till sunda vanor när/om jag hamnar i en "av-period".