Inlägg från: Ulle75 |Visa alla inlägg
  • Ulle75

Några fler viktväktare?

Hejsan. Jag är oxå med i viktväktarna. Har många kg att gå ner, 40kg närmare bestämt. Så det vore toppen om fler ska gå ner med dem. Tror att innan så fanns det ju inte så mycket mer än viktväktarna om man vile ha hjälp med viktminskning det finns det ju i dag. Fördelen som jag ser det är ju att jag har valfriheten kan äta GI tex men allt förstörs inte om jag en dag tar en bit tårta tex om jag bara håller mig inom ramarna.

• Ulle75

Jag kör med möten, men då jag går på onsdagar har det varken blivit idag eller förra veckan. Går på lunchen och idag är jag ledig för det är skolavslutningar. Fast nätet tycker jag är ritkigt bra, dock behöver jag mötena för att hålla motivationen uppe.

• Ulle75

Har testat Zumba idag ritkigt roligt!! Maten går bra just nu, håller mig inom mina points. Idag blev det tonfiskwrap till lunch och kelda tomatsoppa till middag innan tärningen så efter tog jag två knäckisar och vattenmelon med kesella.

• Ulle75
    jajja skrev 2012-06-19 08:06:09 följande:
    Ja, ja, nog var det upp,300 g. Tar emot att skriva in det i appen, jag som just fått min första stjärna. Längtar till den dagen då det är 18 kg ner men det känns långt bort och onåbart just nu. Men ska den som ger sig, ska kämpa vidare.

Ja vist är det trist att det blir så ibland, men kämpa på att lägga av är ju inte lösningen och det vet vi ju. Även om det kan kännas svårmotiverat när man går upp.
  • Ulle75

Hade kommit igång med träningen och maten så bra och så har jag fått tokont i halsen idag och kan inte träna. Så trist!! Maten har jag skött bra i vart fall.

• Ulle75

Solkattan: Grattis vilken bra viktminskning!!

Midsommar tänker jag oxå lägga mina points på sill och potatisen. Tänkte äta jordgubbar med kesella vanlij eller citron istället för grädden. Vanlig potatis till grillat på middagen och en sallad. Ett glas vin vill jag oxå ha på kvällen så bonuspointsen går nog den kvällen men det är okej!!  

• Ulle75
    happy 78 skrev 2012-06-20 21:32:33 följande:

Känner igen det där med olika maträtter. Har en son på 3 år som inte äter allt för varierat. Och ibland äter vi 3 olika rätter.. Känns fel men antar att det inte är allt för ovanligt att barnen får annan mat?

Vi lagar samma rätt till alla men blander inte ihop det till barnen. Så har vi kyckling gryta så har jag alltid lite stekt kyckling som jag plockat undan innan jag blandar i resten. Min äldsta är mest kräsen men dom andra brukar oftast smaka lite på den färdiga grytan oxå. Men sen har ju barnen några favorätter som inte jag vill ha som idag fiskbullar och då gör jag tonfisksås till mig och mannen,.
  • Ulle75
    jajja skrev 2012-06-21 14:14:12 följande:

OJ vad jag är sugen på godis igen....Blir tokig. Dricker vatten och äter bananer i massor, ändå känner jag detta sug som gör mig knäpp!

Om du gillar grapefrukt så ät det. Funkar bäst för att ta bort sötsuget för mig och om du kan så motionera endorfinerna gör att mitt sötsugminskar.
  • Ulle75
    Wembi skrev 2012-06-21 09:04:32 följande:
    -0,7! Fattar inte hur det gått till så som jag fuskat. Men glad ändå och motiverande inför midsommar. Trevlig midsommar på er!

Grattis!! Va bra jobbat.
  • Ulle75
    Mollan77 skrev 2012-06-21 18:59:44 följande:
    Wihoo!! -1,2 kg!! Totalt -3kg på 12 dagar :)
    Det känns jättebra. Mötesledaren var väl en av de mest okarismatiska (heter det så?) personer jag träffat. Inte ett dugg inspirerande. Däremot var det kul att träffa fler viktväktare :)

Grattis!! Vilket bra resultat.

Finns det flera grupper så testa en annan, tycker det gör jätte stor skillnad, våran har en facebook grupp och skickar veckomail, det är bonus. 
  • Ulle75

Nu har vi varit iväg på en minisemester till Kolmården. Maten gick faktiskt bra, lyckades tom få ris och kyckling med sallad till på pizzerian. 

Jag försöker komma ut och promenera i 30 min sen tränar jag på gym på jobbet och har testat zumba. Tyvärr har jag varit sjuk med halsont och feber men hoppas snart kunna ta upp träningen igen.  

• Ulle75
    Luckiest skrev 2012-06-25 17:42:25 följande:
    Härligt kämpat tjejer! Speciellt till Jajja som det trots idogt arbete inte händer något på vågen för!

Ang. träning så är det lite av den varan här. Jag har som sagt en envis hälsporre som sätter käppar i hjulet men, jag cyklar en del med hundarna och hoppas kunna börja både pump och spinning till hösten.

En fundering, när ni ska laga en snabb middag till hela familjen med relativt få pp, vad lagar ni då?
    Min snabbaste är tonfisk som värms i en tomatbaserad sås som jag lägger i lite grönsaker och serverar med fullkornscouscous.
  • Ulle75
    jajja skrev 2012-06-26 17:03:54 följande:
    100 ner och dödsdom för min vad jag trodde var rygg problem. Det visar sig vara mitt bäcken som håller på att rasa samman. Kommer troligen sluta i rullstol. Ja, ja går väl vara glad åt vågen då.
    Men oj, varför blir det så?
    Grattis till viktnedgången. 
  • Ulle75
    jajja skrev 2012-07-02 09:02:09 följande:
    Okej, nu behöver jag förstå om jag fattat detta rätt. Jag tänkte äta tre kassler skivor, fräsa zucchini, paprika, lök, kålrot i Wok med 1 tsk olja och sås på valio lätt laktisfri crème fraish, lime, basilika och vitlök, 2 msk. Vad blir det i pp?

Kassler 3-4 pp, oljan 1pp såsen 2pp Totalt 6-7pp.
  • Ulle75

-1,4kg men det var på två veckor då det var stängt på midsommar. Är nöjd!! Känner dock att jag måste ta tag i motionen då jag varit sjuk så har det fallit ifrån. Sen börjar min semester idag och det är nya utmaningar iom det.

Svar på tråden Några fler viktväktare?