• Wembi

Några fler viktväktare?

Hej! Ännu en nygammal vv-are här. Gick ner 10 kg med vv hösten 2005 men två barn senare liggee jag 6 kg över inskrivningsvikten. Målvikten är 70 och vid senaste vägningen i måndags visade vågen 86,2 så 16,2 kg ska bort. Tänker dock låta det ta tid så målet för mig är att vågen ska visa mindre varje vecka så får det ta den tid det tar. Måste göra så för att hitta ett sätt att äta som håller hela livet. Annars går jag upp igen så fort jag slutar räkna.

• Wembi

Usch vad jag fuskat idag. Regnigt och grått väder får mig att äta och äta. Korv med bröd och räksallad. Inte bra lunch. Dessutom snacks i alldeles för stora mängder. Nåja, bara att räta upp sig på banan igen imorgon...

• Wembi

Måste tipsa om min frukost. Körde lchf ett tag men tröttnade på att det kändes som man bara hade en massa förbud. Dock behöll jag lite favoriter bla frukosten. 1 dl turkusk yoghurt och lite nötmusli. Låter lite men jag håller mig mätt hela förmiddagen tack vare fettet. 6pp. Nötmuslin gör jag själv enl recept från 56 kilo.se. Godast är det med bär oxå men jag glömmer oftast dom i frysen ;). Fö har jag märkt att jag håller mig mätt längre och har mindre sug om jag lägger pointsen på fett och proteiner stället för kolhydrater. Tex väljer jag kött, sås och grönsaker och skippar potatisen. Förut skippade jag såsen istället. Detta funkar för mig, lchf light med pointsräkning ;)

• Wembi

-0,7! Fattar inte hur det gått till så som jag fuskat. Men glad ändå och motiverande inför midsommar. Trevlig midsommar på er!

• Wembi

Luckiest: strimlad kycklingfile, nudlar, wokgrönsaker. Eller billig (i pp räknat) soppa med pannkakor till för dom som inte bantar.

Fy vad dålig jag känner mig. Tappade fokus helt i midsommar och åt och drack som bara den. Midsommardagen blev det pizza och igår en gräddig take away- pasta. Idag har jag skött mig ända till kvällen då det slank ner en halv påse chips. Suck. Mina -0,7 lär ju komma tillbaka med råge :(

Snart är det semester också med allt vad det innebär, mammas mat, vinkvällar, kalla öl och andra frestelser. Just nu orkar jag bara ha som mål att jag ska försöka att inte gå upp och sen ta nya tag efter semestern.

• Wembi

Hej alla. Vad duktiga ni är som kämpar på. Jag är inne och läser ibland, men själva viktväktandet är pausat i några veckor över semestern. Får ta nya tag i augusti.

• Wembi

Hej! Hoppas jag får hoppa in här igen. Var med lite i början men tappade ork och lust. Nu är jag tillbaka! Startade på 90,8 kg, målvikt 70 kg. Gick ner till 88,4 (-2,4) på 5 veckor och står nu tvärstilla sen 2 veckor. Irriterande då veckosnittet minskar och jag verkligen vill gå ner minat 0,5 kg per vecka :( Nåja, ärlighet varar längst, jag har överskridit veckobonusen varje vecka så jag får väl vara glad om jag står still... Nu blir det skärpning, ska försöka att inte ta av bonusen alls så kanske jag får en boost som drar ner snittet lite. Hur gör ni andra med bonusen och vad äter ni på helger osv?

• Wembi

Potatis, pasta, ris osv finns ju angivet hur många gram en portion är när du lägger in. Grytor osv är nog bäst att väga eller mäta o dl. Jag brukar ställa min tallrik på vågen och lägga på så mycket pasta jag tänkt äta ( är jag extra hungrig ökar jag portionsstorleken och ändrar i checklistan) och sedan tex köttfärssåsen som jag vägt hela först. eller så uppskattar jag ca 1/4 del. maken och barnet brukar dela på halva såsen/grytan och den fjärdedel dom blir över blir lunch till mig nästa dag. Färsbiffar osv kan man ju räkna. Det låter meckigt men man lär sig efter ett tag uppskatta portionsstorlekarna vilket ju är hela vitsen om man inte ska ha en våg i handväskan resten av livet ;) Men i början är det nog bra om man är noga eftersom en av anledningarna till övervikt ofta är att man äter för stora portioner. Lycka till!

• Wembi

Själv börjar jag bli jäkligt trött på mig själv. Inte bara ätit upp hela vb utan dessutom en till, alltså överskridit med 49 pp. Suck. Motivationen är på topp mån-fred men sen blir det hämtmat, restaurangbesök, vin och allt möjligt gott. Försöker göra bra val men kan inte stå emot allt. Suck igen. Får se vad vågen visar imorgon. I bästa fall inte upp men knappast ner.

• Wembi

Äntligen! Höll mig inom budgeten den senaste veckan och trots att jag ätit hela vb visade vågen -1,2!
    -3,4 allt som allt och min första guldstjärna! Skönt. Nu jäklar ska jag hålla mig kvar inom ramarna.

• Wembi
    Luckiest skrev 2012-10-09 22:02:06 följande:
    Grattis Wembi!

Jag blir så jäkla less! Jag har förut ätit upp hela VB men nu insett att det inte funkar. Jag provade då att minska så att man lämnar kvar halva VB men, inte det heller funkar så nu känns det mest hopplöst! Ska man inte kunna röra veckobonusen känns det som att man har så små marginaler och aldrig kan unna sig något!

Nää, jag hoppas peppen infinner sig snart! 
    Uff,  förstår om du känner dig omotiverad. Jag stod ju still i hur många veckor som helst, men trägen vinner, plötsligt hände nåt. Platåer är ju en del av viktminskningen och som du säger får man inte unna sig nåt så kan det kvitta. Mitt tips 'är att kämpa på! Ät inom budget (även inkl. bonus om du vill)så måste det tillslut ge resultat. Lycka till!
  • Wembi
    Wilmis07 skrev 2012-10-11 11:58:06 följande:
    Här går det bra,nästan för bra för att vara sant tycker jag ibland Flört. -12,2 kg på 8 veckor.
    Fy fasen vad bra! Bra jobbat!
  • Wembi
    None skrev 2012-10-12 17:40:48 följande:
    Hejhej! Ny både i forumet och med VV! Känner att det här kan bli en spännande resa. Bara grejen att lära sig hemsidan är ju en resa i  sig själv! Tänkte jag skulle försöka hänga här med er (om jag får!;) och både få och ge lite motivation och energi!=D
    Välkommen! Fråga på bara ;)
  • Wembi

- 0,7 idag, sakta går det neråt. Snittar -0,4/v och då är jag inte superdiciplinerad så jag får välvara nöjd.

• Wembi

Suck, här går det inge vidare. Lite ner, lite stilla, lite upp och så om igen lite ner, lite stilla, lite upp. Motivationen följer samma mönster. Det går bra i några dagar eller som längst en vecka. Sen får jag för mig att jag kan fuska lite och så visar vågen exakt hur mycket jag fuskar. Har jättesvårt att hålla mig när andra äter och tycker att jag också ska få leva ett "normalt" liv. Sen mår jag dåligt när viktnedgången uteblir

• Wembi

Callina: senaste veckorna har det varit mycket frestelser: tjejhelg, bortbjudna flera gånger, restaurangbesök och sånt. Lägg till det sjukdom med noll ork att laga mat (

• Wembi

Nä men halva inlägget försvann.. Nåja, mamma på besök som lagar god onyttig mat. Många prövningar och för lite självdiciplin.

Grattis till minus sakta är bra för det är hållbart

• Wembi

Jag använde också lättprudukter förut men kände mig alltid så svullen och tror det berodde på alla tillsatser jag fick i mig. Nu försöker jag laga recept utan mejeriprodukter eller använda liiite vispgrädde och mjölk eller turkisk yoghurt.

• Wembi

Låter spännande med nytt kostprogram, passar mig bra eftersom det blir nystart för mig i januari. Fram tills dess ska mitt mål vara att inte gå upp igen det lilla jag gått ner.

Svar på tråden Några fler viktväktare?