Inlägg från: Callan |Visa alla inlägg
  • Callan

Några fler viktväktare?

Hänger också gärna på här.
    Är gammal VV.are och kr bara hemma med gamla points. Kan inte pp systemet.

Det är alltid bra att få tips och råd av andra kämpare! 

Jag har kört på allvar sedan 1a juni och gått ner 4,2kg sedan dess, och 7,5 sedan jul utan att räkna points.
    Har ett på på 3,8 till innan augusti är slut

• Callan
    mamaciiita skrev 2012-07-14 23:06:13 följande:
    Vad gör ni andra åt sötsuget? Jag dricker lightdrycker och te med sötningsmedel.. känns inte hållbart, jag ogillar egentligen sötningsmedel.. men, men.. just nu tar jag hellre det än socker. Brukar också ta nån jordgubbe men vill inte vräka i mig även om det är 0 points..

Borde kanske sluta rakt av med allt sött utom frukt..  
    Jag har alltid äpplen hemma.
    Känner jag att jag absolut måste äta ngt så har jag som deal att jag måste äta ett äpple först.
    Sen är jag sällan sugen på ngt mer efter det, men är jag det så får jag kanske lite sen ändå.
    Fast det handlar nog mer om ätsuget än sötsuget...
    Där handlar det mest om tuff och hård avvänjning. Brukar ta 1-2v för mig, sen klarar jag mig rätt bra utan. 
  • Callan
    GladaFrun skrev 2012-07-17 13:43:13 följande:
    Följer man programmet och använder sin veckobonus så går man ner i vikt, men ibland kan man ha fördröjd viktminskning - dvs resultaten kan visa sig veckan efter. Så har jag fått förklarat av konsulent.

Så fokusera på det totala resultatet och se inte en enskild vecka som ett misslyckande

Jag fick -0,4 denna vecka - 2,3 kg till målvikt!
    Heja vad härligt när man ser mållinjen!!!
    Underbar känsla att bli guldmedlem, stå där framme och lyfta korgen med X antal kilo som man tappat.
    Du är där innan sommaren är slut! (Fast den har ju inte kommit ens så
  • Callan
    GladaFrun skrev 2012-07-17 19:37:39 följande:
    Tack Callan - jag gick faktiskt i mål för ett år sedan och är guldmedlem

Har hållt vikten bra sedan dess, men nu har det dragit iväg uppåt - var på +2,7 kg förra veckan i topprekordet, men nu är jag på väg ner igen
    Det är sånt som händer, upp på hästen igen
    Guldmedlem första gången 2004 och har ramlat tillbaka efter vardera barn...  
Svar på tråden Några fler viktväktare?