Några fler viktväktare?
Är det plats för fler i tråden?
Jag skulle verkligen behöva nån som peppar mig och sparkar mig i ändan när jag behöver det!
Jag började viktväkta i tisdags förra veckan, alltså vägdag imorgon
.
Jag har många fler kg jag skulle behöva gå ner än er andra här, och tänker försöka kämpa mig ner med många små delmål. Min egentliga målvikt ligger så otroligt långt borta, så ska jag tänka på den så tappar jag motivationen direkt
!
Jag kör själv online, har varit relativt sträng mot mig själv trots födelsedag och namngivningskalas. Under förra veckan nyttjade jag inte en enda veckobonus-propoint, trots kalasen. Tycker faktiskt första veckan gått bra, men imorgon får jag se om det gett nåt resultat!
Tyvärr är det lite dåligt med motionerandet just nu... dels pga att jag är sjukskriven för djupt liggande muskelinflammation i nacke och höger skuldra/axel och dels pga att jag är ensam hemma med min son som har autism och då inte kan ge mig ut på promenader. Både min man och jag jobbar på sjön, så vi har lite udda arbetspass.
Innan jag blev sjukskriven gick jag promenader på ca.40 minuter var varannan/var tredje dag med stavar och det är något jag kommer att återuppta när jag är bättre i min axel. När min man är hemma går jag utan stavar nu.
Funderar också på att köpa hantlar för att träna upp styrkan i armar/axlar.
Någon som tränar med hantlar? Vilken vikt ska jag köpa?

!
( skålar i bubbelvatten )
?
, jag ska INTE ta en bit idag, hellre kastar jag den!