Inlägg från: Fidelis ad urnam |Visa alla inlägg
  • Fidelis ad urnam

Några fler viktväktare?

Hej hopp, här har ni en till VVare. Jag har sedan 1/1-2012 gått ner 26 kilo nu. 
    Tycker att VV programmet är det ultimata sättet, för mig, att gå ner i vikt. Jag får äta vad jag vill och kapar inte bort någonting ur min mat. Perfekt

• Fidelis ad urnam
    Mallas skrev 2012-07-31 00:28:36 följande:
    Jag gled in i semesterätande under de senaste två veckorna (för mycket av det goda) och vips hade 3 kg smugit sig på! Trodde knappt det var möjligt att lägga på sig så mycket på kort tid. Idag körde jag igång igen och har fyllt i checklistan. Veckomatsedeln och veckohandling är fixad och ett löppass avklarat. Nu ska jag börja bry mig om mig själv ordentligt!

Jag var i usa under två veckor i juni. Där blev det en hel del inte så nyttig mat samt godis och tårta. Visst, jag promenerade minst 30 min per dag i Floridavärmen och det kanske gjorde sitt.

Men hur som helst. När jag kom hem visade vågen plus 2.4 kilo. Detta var så en torsdag. Fredag veckan efter hade jag gått ner de kilona plus 6 hekton till.

Så bara att sätta igång med rätt mat igen så går det nog snabbt neråt ska du se.
  • Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-04 07:10:05 följande:
    107 pp fick jag i mig igår... nya tag idag!!!
    ha ha ha. jag VET hur det känns! 
    Men så länge inte alla dagar ser ut så är det ingen större fara. Jag hade en riktigt pissig helt förra helgen. Åt godis fredag, lördag OCH söndag :-O
    Igår visade vågen -0,9 ändå.

• Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-04 10:48:34 följande:
    Hihi, de flesta brukar nog inte räkna sina pp en sån dag
    Jag är, tyvärr, smått besatt av att räkna mina points JÄMT. 
  • Fidelis ad urnam
    mamaciiita skrev 2012-08-04 20:13:09 följande:
    Jag hade en pointsfri dag igår när jag var på tjejmiddag! Hade tänkt räkna men det blev för om
    ständigt tillslut. Jag drack vad jag kände för men höll mig ändå från att äta chips och godis och åt inte överdrivet mycke mat, får se vad vågen visar på måndag!
    Därför har jag invägning på fredagar, för då är lördagen långt ifrån invägningsdagen och vikten hinner stabilisera sig om jag har en räknefri-dag (som aldrig blir räknefri...men det blir för många points)
  • Fidelis ad urnam
    jajja skrev 2012-08-05 11:37:13 följande:
    Nu får det vara nog för mig, ger upp jag kommer ingen vart med min viktbedgång
    Men sköter du dina points till punkt och pricka utan fusk och utan duoval?
  • Fidelis ad urnam
    jajja skrev 2012-08-06 21:15:10 följande:
    Nä jag äter aldrig upp pointsen från träningen jag orkar inte äta så pass mycket. Äter kanske 4 frukter per dag, som mest.
    Äter regelbundet oxå....
    Sluta äta frukt. Äter du t.ex. banan får du i dig många extra kalorier. 
  • Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-06 22:09:40 följande:
    Fast på VV räknar vi ju pp, inte kalorier... Jag tycker du ska prata med din konsulent och lämna in dina checklistor så du får rätt hjälp.

Man måste faktiskt tänka på att vissa frukter innehåller mycket kalorier, därför var de inte pointsfria förut. Sedan är för mycket fruktsocker inte bra.

Många som jag har varit i kontakt med, som inte har gått ner i vikt, gick inte ner i vikt pga för stort intag av frukt.

Bara för att man räknar points har man ingenting att förlora på att ha koll på kalorier, näringsinnehåll osv osv.
  • Fidelis ad urnam
    GladaFrun skrev 2012-08-07 09:04:37 följande:
    4 frukter är ok.

Visst ska man ha koll på näringsinnehåll men när du äter tex en banan så går det åt lika mycket energi för kroppen att förbränna den som du stoppar i det, det är därför den kan ha pp 0.

Prata med en konsulent så får du rätt info
    Det var mer än jag visste
    Alla tränare, som jag känner, varnar för att äta mycket banan just för att det är en frukt med mycket kalorier. Jag har pratat med VV konsulenter som sagt att just banan och vindruvor är frukter man ska vara försiktig med och jag har hört konsulenter ge tipset att dra ner ordentligt på frukt pga fruktsocker och energiinnehåll.

Men men, alla gör som de vill. Jag följer fler råd än bara VV och det funkar väldigt bra. 
    Säger inte att medlemmen inte ska prata med en konsulent, absolut inte. Men kommer med tips ändå som hon kan försöka om hon vill.  
Svar på tråden Några fler viktväktare?