Inlägg från: Discostella |Visa alla inlägg
  • Discostella

Några fler viktväktare?

Hej, jag tänkte också gå med här för lite pepp och inspiration :) Var duktig i våras och gick ner fem kilo ungefär men nu efter sommaren är det katastrof igen: 78 kg till mina 166 cm
    Vet att VV fungerar men blir så trött på mig själv som fuskar - mackor och glass och skit på kvällarna ffa - men nu gäller det! Slut på fusket och allt ska skrivas upp! Det är ju enkelt egentligen!
    Motionsmässigt springer jag och är stolt över att jag i våras lyckades träna upp mig till att springa 5km utan problem. Målet nu är att springa 1 mil i slutet av september :)
    Ska också läsa vidare i "gå ner i vikt med kognitiv beteendeterapi" som jag läst tre kapitel i. Förhoppningsvis kan det hjälpa mig ändra beteende.
    Så nu kör jag, och denna gången ska jag inte ge upp ;) (det hemliga målet är att gå ner till typ 65 innan jag förhoppningsvis blir gravid med nästa barn)

• Discostella

Tack!
    Ja, jag tycker boken verkar bra, den har hittills fått mig att förstå lite mer varför jag faller i fällan och äter för mycket. Men det är ju det där med att hinna läsa och jobba med den när man har barn och jobb osv...
    Kan dock rekommendera den, gärna att låna kanske. Har själv lånat den som e-bok och läser på iphonen.

• Discostella

Numera äter jag oftast en tallrik fil med keso och kanel till frukost. Och kaffe :) Ibland havrefras isf keson. Blir runt 5 pp. Upplever att jag står mig bättre på det än havregrynsgröt (som det blir vissa morgnar), tycker det är gott och så går det fort. Försöker undvika mackor eftersom det lätt blir en fallgrop för mig, men rågrut med keso, pesto och tomat är lite lyxfrukost ibland.

• Discostella

-4 kg på två veckor! Nu är ju inte vår våg den mest stabila och bästa men jag väljer att tro på det ;) Nu ska jag bara hålla fast vid att följa pp, trots att jag ska på semester nästa vecka! Men att första målvikten på 70 kg är inom räckhåll känns peppande (74 nu)!

• Discostella

Semestern var full av öl, vin och efterrätter så jag gör en fuling och väger mig inte ens denna veckan (dessutom kom mensen idag också). Utan nu blir det nya tag och en ny vecka, så får vi se om jag i alla fall står på samma som innan semestern efter det Glad
    Tack för recepten förresten, Fidelis! Har du fler favoriter så får du gärna dela med dig - behöver lite tips på bra och enkel vardagsmat med få poäng. Gärna något med köttfärs Flört

Svar på tråden Några fler viktväktare?