Inlägg från: YummyMami |Visa alla inlägg
  • YummyMami

Några fler viktväktare?

Pysslar hemmavid själv med viktväktarek historian, på måndag öppnar lokalen efter sommaruppehållet, då kommer jag skriva in mig.

Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    Mollan77 skrev 2012-08-02 20:14:28 följande:
    -10kg nu!!! Så gött! Det går superbra nu :) firade med att köpa ett par nya tröjor. Barnen har haft födelsedag också och jag har inte ens smakat på tårtan :) känner inte att jag behöver det alls längre.

Nästa vecka blir det vägning på vv-möte. Ska bli kul att gå dit och visa hur duktig jag har varit :)

Ooo vad jag längtar vill att bli minus tio! GRATTIS!
    Veckans vägning var UNDERBAR! Följ mor och dotter med viktproblem på två olika sätt viktsaklart.bloggplatsen.se/
  • YummyMami
    jajja skrev 2012-08-05 22:11:18 följande:
    Ämnesomsättningen är tydligen kanon, har kollat upp det nyligen .

Får hitta på nåt annat eller vara fet resten av mitt liv

Hur länge har du håll på?
  • YummyMami
    jajja skrev 2012-08-06 15:44:38 följande:
    Sedan 1 maj! Har gått ner 3 kg sen tog det stopp

aj?! Konstigt.. äter du upp de ppn dutjänar på träningen? Regelbundna tider? Jag går mest upp men gick ner 250gram när jag åt var tredje timma. Har varit bortrest under helgen och glömt var tredje timma ätandet. Men ska ta mig i kragen imorgon!
  • YummyMami
    jajja skrev 2012-08-06 21:15:10 följande:
    Nä jag äter aldrig upp pointsen från träningen jag orkar inte äta så pass mycket. Äter kanske 4 frukter per dag, som mest.

Äter regelbundet oxå....

Byt ut till mer kaloririka saker så att du äter upp ALLA pp. Du har varit tapper ju, och det är ok att skita i allt i några dagar eller en vecka då när det bara skiter sig. Men ge inte upp helt. *styrke kram*
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-07 11:18:54 följande:
    Hepp hepp. DU får inte prata kalorier i denna tråd, då är du okunnig och ja,,,borde inte ge råd

Kaloririka saker är fler pp och kalorisnåla är färre pp om man gör det enkelt för sig.
  • YummyMami
    GladaFrun skrev 2012-08-07 11:38:01 följande:
    YummiMami - inte riktigt så enkelt - pp är beräknade utifrån kolhydrater, fett, protein och kostfibrer enligt en avancerad formel. Tidigare när det hette points var det beräknat på kalorier.

Kanske det men hittills har jag inte funnit någon kalorifattig som dyr i ppn och tvärtemot
  • YummyMami
    Fidelis ad urnam skrev 2012-08-07 13:09:03 följande:

GladaFrun skrev 2012-08-07 11:55:20 följande:

Tjejer ni vet väl om att lågt blodsocker gör en otrevlig? Gå och ät lunch!
  • YummyMami

Har köpt risifrutti idag, men har stirra för mycket i skärmen idag pga jobb. Kan inte se siffrorna!? Bra läskigt. Vet någon hur många gram en sån burk är? Lyckades räkna ut ppn på ser 100gram i alla fall.

Svar på tråden Några fler viktväktare?