Inlägg från: mamaciiita |Visa alla inlägg
  • mamaciiita

Några fler viktväktare?

Jag hoppar gärna på här om det går bra :)

Var med i en annan tråd tidigare men den har helt stannat av!

Gick med i Viktväktarna online i måndags, hoppas gå ner 26 kg från 89 till 63 ungefär. har ni som har hållt på lite längre några tips till en nybörjare? Idag gjorde jag en lasagne i 8 bitar som jag ska ha stående i kylen (blir nog inte bara jag som äter av den) så att jag alltid har lunch färdig och slippa att stressa ihop något. Försöker också planera och registrera dagens måltider redan på morgonen för att slippa tänka på det inför varje måltid. Försöker att inte "ta av" veckobonus eller motionsbonus (har inte kommit igång så mkt med träning än..) men det är ju jättebra att det finns så att man inte behöver "få panik" över att ta nåt extra då och då. Hur gör ni andra?   

• mamaciiita

Vad gör ni andra åt sötsuget? Jag dricker lightdrycker och te med sötningsmedel.. känns inte hållbart, jag ogillar egentligen sötningsmedel.. men, men.. just nu tar jag hellre det än socker. Brukar också ta nån jordgubbe men vill inte vräka i mig även om det är 0 points..

Borde kanske sluta rakt av med allt sött utom frukt..  

• mamaciiita
    happy 78 skrev 2012-07-14 23:29:21 följande:

Jag använder veckobonusen bla till choklad. Ibland tar jag mer pointsvänliga alternativ. Tex läkerol gigants, varma hallon med lite glass, fruktsallad med vaniljyoghurt lr kesella, smoothie, skivad banan med några få bitar choklad som värms. Glass kan man ofta äta en hel del för få points. För min del skulle det inte funka att ta bort allt socker/ godis, det skulle bli för tråkigt och jag skulle hoppa av. Jag gick ner ca 1.5 kilo de 2 första veckorna och sen 0,6 per vecka. Ser det som en långsiktig viktminskning och vill kunna äta normalt. Varför vill du inte äta mer än nån jordgubbe? Jag äter mkt frukt och hela veckobonusen och går ner ändå.
    Jag är nog lite ovan vid viktväktarmetoden bara, jag är van att räkna kalorier och då känns det konstigt att jag får äta så mycket frukt och grönsaker jag vill.. Men jag får se nu vad vågen visar efter första veckan och så kanske det blir lite mer jordgubbar nästa vecka :) Har vägningsdag imorgon!
  • mamaciiita

Vågen visade på -2,1 kg nu på morgonen, nu känner jag mig verkligen peppad att fortsätta! Fick ett litet varningsmeddeland om att jag hade gått ner lite för mycket men samtidigt sa det att det är normalt i början, tycker ju själv att 0,5-1 kg i veckan är lagom, får se vad det blir nästa vecka!

Drog också på mig ett par shorts som satt lite för tajt förra veckan :D 

Denna veckan vill jag komma igång med motionen, det blev bara två promenader förra veckan..   

• mamaciiita

Någon mer som känner att viktnedgången påverkar humöret negativt? Jag har varit sur och lättretlig de senaste dagarna.. Har egentligen inget att vara sur över..

• mamaciiita
    GladaFrun skrev 2012-07-18 18:55:51 följande:
    I början när jag varit lite hungrig och inte fyllt upp tillräckligt med frukt och grönsaker har jag varit lättirriterad, kanske två första veckorna?
    Ja detta är ju min andra vecka.. kanske borde äta mer frukt och grönt då.. eller så kanske det går över om några dagar! Hoppas på det, inget kul att vara sur! 
  • mamaciiita
    GladaFrun skrev 2012-07-18 19:43:30 följande:
    Ät så mycket grönsaker och frukt så du håller dig mätt

Japp det funkade bra :) har inte varit så hungrig idag och på mkt bättre humör! Det fast jag faktiskt hittils har ätit färre pp än igår pluss att jag varit ute och gått.. kan ju vara en tillfällighet iof..
  • mamaciiita

-0,9 kg idag vilket totalt ger -3 kg på två veckor :) fick en liten stjärna och propoints sänkt från 31 till 30!

• mamaciiita
    Mollan77 skrev 2012-07-22 06:18:35 följande:
    26kg! Så himla duktig :)
    Jag har tappat 8 kg nu :) Så otroligt nöjd. Det har ju trots allt inte gått ens två månader än. Det flyter på utan problem tycker jag. Saknar ingenting och faller aldrig för några frestelser. Jag är stolt över att jag klarar det. Det är ju trots allt sommar och semestertider :)
    Hoppas vara där du är om några veckor! Skönt att höra att det flyter på bra, vill våga tro på att detta ska vara något långvarigt! Jag faller inte heller för frestelser, jag har tagit en liten bit tårta när vi firade en födelsedag och nån liten 2points glass någon gång men har struntat i dom där chokladbitarna som jag brukade ta på kvällarna. Det känns ok att strunta i det när man vet att man FÅR (om man tar av bonusen), förr har jag alltid furbjudit migsjälv att äta nåt godis alls och det har ju aldrig fungerat särskilt länge!
  • mamaciiita
    Fidelis ad urnam skrev 2012-07-19 18:47:22 följande:
    Hej hopp, här har ni en till VVare. Jag har sedan 1/1-2012 gått ner 26 kilo nu. 
    Tycker att VV programmet är det ultimata sättet, för mig, att gå ner i vikt. Jag får äta vad jag vill och kapar inte bort någonting ur min mat. Perfekt

Wow :) -26 kg är precis mitt mål faktiskt, jag har gått ner 3 kg hittils så jag har 23 kvar. Nu vet jag inte hur långt du har kvar till målvikt men det måste kännas jättebra att veta att du klarat av att gå ner så mycket!
Svar på tråden Några fler viktväktare?