Inlägg från: Petrellie |Visa alla inlägg
  • Petrellie

Några fler viktväktare?

Hej alla blivande normalviktiga!

Jag skrev in mig på VV i torsdags och har från och med idag fått med min man också. Han vill dock inte gå på klasser osv så jag skulle behöva hjälp från någon rutinerad vv:are med ungefär vad han kan tänkas få äta i antal points. Han är 190 cm lång och väger 116 kg. Någon som har en man som är med och är ungefär i den storleken?

Tack på förhand!

• Petrellie
    Zandrha skrev 2012-08-21 09:41:11 följande:
    Petrellie

Kan han inte bli onlinemedlem? Då räknar ju sidan/appen ut exakt hur mycket och sänker i takt med viktminskningen.

Jo, det skulle han ju kunna bli förstås. Men jag tvivlar på att han kommer att använda vertygen på internet och då känns det rätt saftigt att betala 500 kr för att få veta antalet points, så jag hoppades på lite hjälp här.
  • Petrellie
    YummyMami skrev 2012-08-21 09:51:19 följande:

Folk vilka går i klasser brukar gå bättre med, vänta istället tills att han är mogen för förändringar i sitt liv, inte att du tvingar dem på i all välmening. Gå du på lektioner och gör annan mat mot tidigare och kanske han åker på snålskjuts på dig och tappar vikt.
    Jag tvingar honom inte till något alls. Han valde bara att vänta tills idag eftersom han hade aktiviteter under helgen. Han är rusktigt motiverad men däremot vill han inte gå i klass utan vi har invägning hemma samma dag som jag går på min. Dessutom har vi två små barn och det hade varit för svårt att skaffa barnvakt en kväll i veckan för detta. Och så är det en kostnadsfråga. Nästan 800 kr i månaden blir för mycket för oss för två medlemsskap.

Allt är alltså noga genomtänkt och förankrat i alla led. Vi ville bara ha lite mer koll på vad han bör äta i pointsantal.
  • Petrellie

Tack alla för svar!

Vi löste det så att han kommer att få ett tremånadersabonnemang av min mamma när han fyller år imorgon.

Imorgon är det också min första invägning. Nervös redan. 

• Petrellie
    YummyMami skrev 2012-08-22 08:16:18 följande:

Häftigt! Jag visste att jag var överviktig och behövde bli av med en si så där tio kilo eller så. Sen såg jag i deras broschyr som jag fick när jag vägde in mig. Ja en SI SÅ DÄR 20KG MÅSTE JAG BLI AV MED FÖR ATT BLI NORMALVIKTIG?!! Håller tumme för dig för din invägning.

Ja, det blev jättebra! Men nu när jag reggade honom för att kunna skriva ut ett papper som hon kan ge honom såg jag att han kommer att få äta 54 points per dag! Det är ju skitmycket. Han lär inte ha något problem med att bli mätt i alla fall...

Och tack! Jag hoppas förstås på ett bra resultat första veckan så att jag blir lite extra peppad.

Jag trodde också jag hade typ 10 kg. Det var 19. Till målvikt. 12 till översta spannet av normalvikt.
  • Petrellie
    YummyMami skrev 2012-08-22 16:40:30 följande:

26 pp är det lägsta (jag dör om det finns lägre!). Så snart så sänker de den till det. Då när du kretsar kring 80något..

Jag har 26 nu och han sa att det kommer att sänkas med tiden när jag skrev in mig...
  • Petrellie

Enda trösten är ju att man kan motionera sig till fler. Och så får man bli bättre på att äta sådant som mättar och är noll eller billigt i pp.

• Petrellie
    YummyMami skrev 2012-08-22 17:41:44 följande:

JAAAAAAAAAAAAA!!!! (säger väl allt vad jag känner och tycker)

Hmm. Undrar vad det är för fascistisk konsulent jag har då som tydligt sa att det blir färre allteftersom.
  • Petrellie
    YummyMami skrev 2012-08-22 17:52:16 följande:

Haha! Bra fråga! Vi får se om det blir färre eller inte. Hon kanske tänkte enligt gamla tabellen.. Tror 20 var som lägst där..

Eller så snurrade han till det. Min kompis som var med vägde sig precis före mig, vi heter samma sak och hon var något tyngre och fick 28 så han kanske bara upprepade samma mantra.

Annars är han en rutinerad herre som helt lever på att vara konsulent, och har själv gått ner 70 kg!
  • Petrellie

-3,1första veckan! Guldstjärna i boken och jag känner mig som åtta år så lycklig är jag över min stjärna. 

Nu vet jag ju att jag hade tjockare kläder förra veckan och hade ätit pizza till middag och fläskpannkaka innan jag skrev in mig, till skillnad från idag då jag skött mig prickfritt en vecka och gick på tidiga klassen utan middag och nykissad. Men ändå. Så peppande! 

• Petrellie

Har jobbat som ett svin några veckor och missade invägning nr 2. Idag är det dags för klass och vägning igen och jag hoppas på bra resultat eftersom jag skött mig prickfritt dessa två veckor.

Har kommit igång med träningen ganska OK trots allt jobbande och det peppar också. Fast jag stapplar mest fram av träningsvärken nu för tiden...

• Petrellie
    Mamma till två gullegrisar skrev 2012-09-07 09:25:14 följande:
    Behöver tips på god frukost.. Som mättar länge...
    Jag äter miniyoghurt (0,1 och inget socker). Blåbär är godast tycker jag men det finns tre smaker. Bär i ibland och kanske en skivad banan. Och ett kokt ägg. Det mättar länge och triggar inte min hunger och mitt sötsug som bröd gör.

-1,1 igår så 4,2 kg på tre veckor. Nådde mitt 5%-iga mål igår och fick ett måttband som belöning.
Svar på tråden Några fler viktväktare?